ایندیپندنت در گزارشی نوشته است در سال‌های اخیر خشونت با سلاح گرم در آمریکا یکی از حیاتی‌ترین چالش‌هایی بوده که جامعه با آن دست به گریبان است.

مرگ با اسلحه اولین عامل مرگ‌ومیر کودکان و نوجوانان آمریکایی است

به گزارش قدس آنلاین، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارش جدیدی در خصوص جنایات ناشی از حمل سلاح گرم در آمریکا نوشته است: قتل عام ۱۹ کودک خردسال و دو معلم در یک مدرسه ابتدایی در ایالت تگزاس نشان دهنده افزایش خطراتی است که سلامت عموم را تهدید می‌کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در سال ۲۰۲۰، آسیب‌های ناشی از سلاح گرم از تصادفات رانندگی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در میان کودکان و نوجوانان آمریکا پیشی گرفت. بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، افزایش نسبی مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان کودکان که از جمله آن‌ها می‌توان به قتل، خودکشی و تیراندازی غیرعمد اشاره کرد، ۲۹.۵ درصد بوده است. این بدان معناست که ۴ هزار ۳۶۸ آمریکایی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۲۰ بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند.

در سال ۲۰۲۰، یعنی آخرین سالی که از آن چنین داده‌هایی در دسترس است، ۱۹ هزار و ۳۸۴ قتل با اسلحه در آمریکا رخ داد که بیشترین میزان از سال ۱۹۶۸ تاکنون بوده است. ۲۴ هزار نفر دیگر با سلاح گرم خودکشی کردند که این موضوع تعداد کل مرگ‌های ناشی از اسلحه را به بیش از ۴۵ هزار نفر افزایش داد.

به گفته جیسون گلدستیک، دانشیار پژوهشی پزشکی اورژانس در دانشگاه میشیگان، نرخ فزاینده مرگ و میر ناشی از سلاح گرم یک روند طولانی مدت است و نشان می‌دهد «ما همچنان در محافظت از جوان‌ترین جمعیت خود در برابر یک علت قابل پیشگیری مرگ شکست می‌خوریم». ربکا کانینگهام، معاون پژوهشی دانشگاه میشیگان نیز می‌گوید: «خشونت با سلاح گرم یکی از حیاتی‌ترین چالش‌هایی است که جامعه ما با آن مواجه است و بر اساس آخرین داده‌های فدرال، این بحران روز به روز شدیدتر می‌شود».

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتار تگزاس یادآور این است که خشونت با اسلحه همچنان یک «تهدید جدی برای سلامت عمومی است و باید مورد توجه قرار گیرد».

بیش از دو دهه، مرگ و میر ناشی از اسلحه پس از تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در میان کودکان بود، اما این فاصله از سال ۲۰۱۶ در حال کاهش است، زیرا گسترش فناوری ایمنی و استفاده از کمربند به کاهش مرگ و میر در تصادفات کمک کرده است.

در سال ۲۰۲۱، فرماندار تگزاس قانونی را امضا کرد که به شرط داشتن مجوز حمل تفنگ دستی پایان می‌داد. این بدان معناست که تقریباً همه افراد بالای ۲۱ سال می‌توانند اسلحه بخرند. این ایالت همچنین به ساکنان اجازه می‌دهد تا بدون مجوز در ملاء عام تفنگ حمل کنند.

قتل عام در مدرسه‌ای در تگزاس که روز گذشته رخ داد جان ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک را گرفت. این رخداد به دنبال چندین قتل عام مرگبار در این ایالت، از جمله یک تیراندازی در پایگاه نظامی فورت هود در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴، و تیراندازی دسته جمعی در کلیسایی در ساترلند اسپرینگز در سال ۲۰۱۷ و همچنین تیراندازی در فروشگاه والمارت در سال ۲۰۱۹ بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.