تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهادت سابقه‌ای طولانی در جامعه روحانیت دارد، گفت: روحانیت همواره در طول تاریخ اسلام از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کرده و در این راه زندانی، تبعید و شهید شده؛ اما هیچگاه دست از دفاع، نشر و ترویج مکتب اهل بیت(ع) بر نداشته است.

شهادت سابقه‌ای طولانی در جامعه روحانیت دارد/ انقلاب اسلامی اندیشه‎‏ لیبرالیسم حاکم در غرب را به چالش کشیده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان طبس که در حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد؛ بزرگداشت و گرامیداشت شهدا را امری شایسته و بایسته دانست و با بیان اینکه نکوداشت یاد شهدا از دو جهت حائز اهمیت است، اظهار کرد: ابتدا از حیث انسانی و اخلاقی وظیفه داریم یاد و نام کسانی که بزرگترین سرمایه زندگی خود که جانشان باشد را در راه خدا نثار کردند و آزادی، عزت، استقلال و اسلام را برای کشورمان به ارمغان آوردند را حفظ کنیم و در این مسیر بزرگداشت شهدا و خانواده معظم آنها حداقل کاری بوده که می‎توان انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه بزرگداشت شهدا دارای آثار تربیتی است، افزود: زنده نگهداشتن راه شهدا در حقیقت یادآوری خط اسلام اصیل و امامت، و تبلیغ و ترویج روحیه ایثار برای دین و مکتب اهل بیت(ع) در جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یادواره شهدا این پیام را همراه خود برای جامعه دارد که اگر جامعه‌ای بخواهد زنده، مستقل و مؤمن باشد؛ باید گذشت، ایثار و فداکاری کند. آن جامعه‌ای که در آن احساس مسئولیت نسبت به دیگران و دین خدا وجود ندارد آن جامعه در حقیقت مرده و کالبدی بدون روح و حیات است.

وی به اهمیت انتقال اهداف متعالی شهدا به نسل آینده اشاره و ابراز کرد: شهادت در فرهنگ اسلامی یک عیار، سنجه و نشان و از عالی ترین مفاهیم در حیطه باورهای دینی است که آیات و روایات متعددی درباره فضیلت آن وجود دارد؛ شهادت در جامعه روحانیت اتفاق جدید و نو ظهوری نیست، بلکه در طول تاریخ علمای بزرگی و روحانیت به افتخار شهادت نائل شده‎اند.

روحانیت همواره در عرصه‎های مختلف نقش آفرین بوده است

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه روحانیت متعهد و وظیفه شناس همواره در طول تاریخ نقش آفرین بوده است، ابراز کرد: روحانیت در طول تاریخ در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، اجتماعی و علمی پیشتاز بوده و در وقایع مختلف تاریخی همانند تهاجم انگلیس و وهابیت به عراق نقش آفرینی کرده و با حضور در میدان از مردم و حرم حضرات معصومین(ع) دفاع کرده‎ است.

وی به رقم خوردن انقلاب شکوهمند اسلامی به دست حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع تقلید و روحانی عالی مقام اشاره و ابراز کرد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران و گسترش عمق نفوذ معنوی آن در میان ملت‌ها موجب واهمه استکبار شده است، انقلاب اسلامی ایران در برابر اندیشه‎‏ها و نظرات لیبرالیسم حاکم در غرب ایستاد و معادلات را دگرگون ساخت.

قدرت نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی تهدیدی برای بقای استکبار است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دامنه نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی همچنان در حال گسترش است و استکبار نتوانسته جلوی آن را بگیرد، اظهار کرد: قدرت نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی تهدیدی برای بقای استکبار است؛ از این رو با تحریم‌ها، مانع تراشی‌ها و کارشکنی‎های اقتصادی علیه ملت ایران بر مردم رنج و زحمت وارد می‎کنند؛ اما بازهم نمی ‏توانند جلوی نفوذ معنوی انقلاب که فلسفه غرب را به چالش کشیده است، بگیرند. اگر موفق شده بودند دست از دشمنانی‎ها و این جفاها در حق این ملت مقاومت، آزاده و با غیرت بر می‎داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده ای شگرف و بی‎نظیر در عصر حاضر، نقطه کانونی استکبار که تفکر لیبرال است را هدف قرار داده و روز به روز هم با عنایت الهی دامنه اش گسترده تر می‌شود تا آن روزی که ان‌شاءالله زمین شاهد ظهور ولی و حجت خدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه روحانیت در عرصه جهاد اجتماعی نیز همواره پیشتاز و حرکت آفرین بوده است، به حضور رهبر معظم انقلاب در عرصه‎های مختلف خدمت رسانی به مردم در پیش از انقلاب اشاره و عنوان کرد: رهبری معظم در خدمت رسانی به مردم در زلزله سال ۵۷ طبس و سیل ایرانشهر در شرایطی که به عنوان یکی روحانی تبعیدی و مورد غضب حکومت در آن منطقه حضور داشتند، میدان دار و محور خدمت رسانی به مردم بودند.

وی به حضور فعال روحانیت در دوران کرونا اشاره و ابراز کرد: طلاب و روحانیون با روحیه جهادی و ایثارگری در مبارزه با کرونا به میدان آمدند و در سخت ترین شرایط لباس غسالی پوشیدند و کار غسل، کفن، دفن و نماز میت مؤمنان را برعهده گرفتند و اجازه ندادند یک امر شرعی بر زمین بماند.

زندگی اکثر روحانیون در شرایط حداقلی است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت مظلوم ترین قشر هستند، ابراز کرد: عموم جامعه تنها به روحانیونی که در نهادها اشتغال دارند می‎نگرند، اما اکثریت طلاب و روحانیون با حداقل حقوق زندگی می‎کنند.

وی عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) دست‎های ناپاکی وارد کار شدند تا اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را نابود کنند، ۱۴۰۰ سال از رحلت پیامبر می‎گذرد؛ اما با وجود تمام دشمنی‌ها روز به روز اسلام بالنده تر، شکوهمندتر، پر رونق تر و درخشنده تر شده و این ماندگاری به برکت خون‎های پاک شهدایی است که در طول تاریخ به پای درخت اسلام، امامت و ولایت ریخته شد و این شجره طیبه را آب یاری، حفظ و رشد و نمو داده است.

مکتب اهل بیت(ع) با مجاهدت روحانیت حفظ شده است

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: روحانیت همواره در طول تاریخ اسلام از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کرده و در این راه زندانی، تبعید و شهید شده؛ اما هیچگاه دست از دفاع، نشر و ترویج مکتب اهل بیت(ع) بر نداشته است؛ ما مدیون روحانیت هستیم و اگر امروز مکتب اهل بیت(ع) زنده است و اگر احادیث، کتاب ها و منابع غنی از حضرات معصومین(ع) در اختیار ماست؛ به برکت مجاهدت، فداکاری و ایثار روحانیت و علمای دین است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار علما و روحانیت در مقاطع مختلف، به کینه و دشمنی استکبار علیه روحانیت اشاره و ابراز کرد: روحانیت اصیل شیعه با ایثار و از خودگذشتگی همواره پاسدار ارزش‏های والای الهی و انسانی بوده است. دشمنان، منافقین و اسلام التقاطی از روحانیت بسیار ضربه خورده، از این‏رو دست از هجمه و حمله به روحانیت بر نخواهند داشت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.