برادران لیلا درحالی نخستین نمایش خود در جشنواره کن را پشت سر گذاشت که تمجیدهای منتقدان، فیلم را تا اندازه‌ یکی از بخت‌های کسب جایزه، بالا برده است.

واکنش‌ها به برادران لیلا همچنان ادامه دارد / از ریتم کند تا شانس دریافت جایزه

به گزارش قدس آنلاین، سومین ساخته سعید روستایی، در حالی نخستین نمایش خود را در کن ۲۰۲۲ تجربه کرد که استقبال خوبی از این فیلم به عمل آمد.

با نمایش این فیلم، جزئیات بیشتری از داستان آن منتشر شده است. آن‌طور که در برخی نقدهای شفاهی منتقدان کن مطرح شده، فیلم داستان یک خانواده است که لیلا، تنها دختر آن است و تلاش می‌کند تا با تدابیر خود، مشکل مالی ۴ برادر و پدر خود را حل کند. بسیاری از منتقدان به این نکته اشاره کرده‌اند که فضاسازی‌های روایی فیلم، شباهت بسیاری به ابد و یک روز، دیگر ساخته سعید روستایی دارد و کسانی که آن فیلم را دوست داشتند، مطمئنا از این فیلم نیز رضایت خواهند داشت.

البته که دیگر مورد مشترک در بیان برخی از این منتقدان، افتتاحیه خوب فیلم در کنار فینال درخشان آن است که کار را تماشایی‌ کرده است. برخی از منتقدان از عنوان میخکوب‌کننده برای این فیلم استفاده کرده‌اند. البته که کلیدواژه مشترک تقریبا تمامی این منتقدها، از ریتم افتادن داستان در میانه‌های آن است که با توجه به زمان ۱۶۵ دقیقه‌ای اثر، قابل حدس بود.

گاردین در یادداشتی، ضمن تمجید از بازی ترانه علیدوستی، فیلم را یادآور پدرخوانده خواند که رگه‌هایی از سینمای ایتالیایی و آمریکایی در آن مشهود است. البته که معدودی از این منتقدان، فیلم را یکی از بهترین‌های کن این دوره تا امروز دانسته‌اند.

علیدوستی نیز در مصاحبه‌ای این فیلم را بهترین اثر روستایی خواند و آن را ساخته ذهن کارگردانی دانست که خیلی بیشتر از سن خود، از قوه درک برخوردار است.

روستایی نیز کن را تریبون مناسبی برای بهتر درک شدن مفاهیم مطرح‌شده در فیلم نامید و عنوان کرد که از داوری اصغر فرهادی در این دوره از جشنواره، دلگرم است.

 تا چند ساعت دیگر که ارزش گذاری‌های منتقدان حاضر در کن منتشر می‌شود، می‌توان دقیق‌تر در مورد عیار این فیلم و میزان موفقیت احتمالی آن در شب اختتامیه سخن گفت. هرچند که از هم اکنون، برخی منتقدان، شانس فیلم را برای دریافت جوایز، علی‌الخصوص در تیم بازیگری، بالا دانسته‌اند.

هفتادوپنجمین جشنواره کن که از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده است، تا روز ۷ خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.