تولیت آستان قدس رضوی گفت: مراکز آموزشی آستان قدس رضوی باید الگوی تدریس موفق و تربیت شایسته دینی و انقلابی برای سایر مراکز علمی باشند.

مراکز آموزشی آستان قدس باید الگوی تدریس و تربیت موفق باشند/ شرایط تحصیل دانش آموزان مستعد محروم در مدارس امام رضا(ع) فراهم شود

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی  در بازدید از دبستان شکوفه های رضوی طبس وابسته به آستان قدس رضوی، اظهار کرد: آستان قدس به ذات رسالتی در ساخت مدارس و مراکز آموزشی ندارد، وظیفه این آستان مقدس معطوف به زائر، زیارت و نشر و تعمیق معارف اهل بیت(ع) است و اگر به این مقوله ورود پیدا کرده در راستای وظایف فرهنگی خود برای ارائه الگویی ارجمند در تدریس موفق و تربیت شایسته دینی و انقلابی بوده است.
وی با بیان اینکه دانش آموختگان مراکز آموزشی آستان قدس باید از حیث علمی و تربیتی با سایر مراکز آموزشی متفاوت و برتر باشند، عنوان کرد: در این مراکز علاوه بر تدریس مؤثر، خلاق و جذاب در کلاس های درس باید تربیت شایسته دینی و انقلابی نسل آینده مورد توجه جدی قرار داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین نسبت به اختصاص بخشی از ظرفیت مدارس امام رضا(ع) شهرستان طبس به دانش آموزان خانواده های محروم تأکید و عنوان کرد: این مدارس باید خودکفا باشند اما عین حال باید توجه داشت که تحصیل در آنها منحصر به قشر مرفه جامعه نشود و حتما بخشی از ظرفیت باید به دانش آموزان با استعداد خانواده های نیازمند اختصاص یابد.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین در این بازدید از حمایت این آستان مقدس برای ساخت دبیرستانی دو طبقه با امکانات مناسب در شهرستان طبس خبر داد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.