برابر اعلام مسئولان برگزاری تورنمنت بین‌المللی دو و میدانی امام رضا(ع) این رقابت‌ها امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در مشهد آغاز خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، برابر اعلام مسئولان برگزاری تورنمنت بین‌المللی دو و میدانی امام رضا(ع) این رقابت‌ها امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در مشهد آغاز خواهد شد.

برگزاری این رویداد بین‌المللی در مشهد برای دومین سال متوالی نشان می‌دهد ورزش خراسان توانایی‌های بسیار زیادی برای درخشش در حوزه‌های مختلف ورزشی را دارد، اما نگرانی بزرگ اهالی ورزش از دست رفتن سرمایه‌های استان در حوزه ورزش حرفه ای است.

در حالی که استعدادهای بسیار زیادی در ورزش خراسان وجود دارد، خراسان رضوی سهم ناچیزی در لیگ‌های معتبر حرفه ای دارد و این مسئله سبب شده ورزشکاران و استعدادهای ناب استان برای حضور در لیگ برتر تصمیم به کوچ از استان بگیرند تا شاید فرصت حضور در مسابقات حرفه‌ای در سایر استان‌ها را داشته باشند. امروز نه در فوتبال، نه هندبال، نه والیبال، نه کشتی و نه خیلی از ورزش‌های دیگر یکی از بزرگ‌ترین استان‌ها سهمی در سطح اول ورزش ندارد. در حالی که اگر مدیریت ورزشی استان تعامل سازنده‌ای با صنعتی‌ها و اسپانسرهای موجود در استان برقرار می‌کرد، این سرمایه‌ها هرگز از مجموعه ورزش استان خارج نمی‌شدند، اما بلاتکلیفی و عدم ثبات مدیریت، سبب شده متولیان حوزه ورزش در خراسان رضوی بیشتر نگران حفظ جایگاه خود باشند تا توجه به ورزش و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای!

شاید برخی مدعی شوند این موضوع در دوره مدیریتی جدید اداره کل ورزش و جوانان برطرف شده، اما باید به این نکته اشاره کرد مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان نیز با عنوان سرپرستی مشغول فعالیت است؛ یعنی اینکه ممکن است وزارت ورزش و جوانان پس از اتمام دوره سرپرستی علی اکبر هاشمی جواهری به فکر تغییر در این جایگاه بیفتد تا دوباره ورزش خراسان رضوی با یک تفکر جدید مدیریتی مواجه شود.

هر چند احتمال تغییر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بعید به نظر می رسد، اما صادر نشدن حکم مدیرکلی وی از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز این شائبه را به وجود می آورد که اختلاف نظر و سلیقه میان مدیریت دستگاه ورزش و استان برای تثبیت مدیریت ورزش در خراسان رضوی وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان به عنوان متولی دستگاه ورزشی در دولت سید ابراهیم رئیسی باید تکلیف ورزش خراسان رضوی را به سرعت روشن کند.اداره ورزش استان با عنوان سرپرستی لطمه جبران ناپذیری به پیکره آسیب پذیر ورزش وارد می کند، از طرفی تعیین تکلیف علی اکبر هاشمی جواهری نیز می‌تواند به وی کمک کند تا آینده مدنظر خود برای راهبری ورزش خراسان رضوی به شکل اصولی و منطقی پایه ریزی کند. آن گاه است که اهالی ورزش خراسان می تواند چالش‌ها و آسیب‌های طرح‌های وی را با وی در میان گذارند تا به این ترتیب شرایط اصلاح فراهم شود، اما تداوم بلاتکلیفی مطمئناً روش درستی نیست و وضعیت موجود به مراتب آسیب پذیرتر خواهد شد.

امروز وقت خوبی است تا به عنوان یک مطالبه جدی و همگانی از وزیر ورزش و جوانان بخواهیم هر چه سریع‌تر تکلیف مدیریت ورزش استان پهناور خراسان رضوی را روشن کند تا شاید ورزش این خطه از حالت بلاتکلیفی خارج شود.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.