دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: بیماران کرونایی بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان طی روزهای اخیر به صفر رسیده است.

شمار بیماران کرونایی بدحال در خراسان جنوبی به صفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریف‌زاده اظهار کرد: از اواخر فروردین امسال روند مبتلایان و موارد بستری در خراسان جنوبی کاهشی شد که این روند همچنان ادامه دارد و از ۱۵ اردیبهشت ماه تاکنون موارد فوتی در این استان صفر بوده است.

وی اظهار کرد: تا امروز(۱۵ خرداد) ۳۰ روز متوالی در خراسان جنوبی، فوت ناشی از ویروس کرونا گزارش یا ثبت نشد و تعداد بیماران کرونایی در بخش ICU نیز به کمترین و صفر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان خراسان جنوبی همچنان هزار و ۴۴۷ نفر است.

وی با اشاره به تک رقمی شدن موارد جدید ابتلا به کرونا در این استان ابراز کرد: براساس آخرین آمار حدود ۱۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که یک نفر به کرونا مبتلا بوده‌ است.

شریف‌زاده بر لزوم تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا نیز تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت تکمیل واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری، هم‌استانی‌ها به مراکز خدمات جامع سلامت شهری پیش‌بینی شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای واکسیناسیون کرونا در استان مراجعه می‌کنند و تاکنون ۵۴۰ نفر که بیشتر از کادر بهداشت و درمان هستند برای تزریق دز چهارم واکسن مراجعه کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون تاثیر بسزایی در کاهش مبتلایان و شدت بیماری داشته است، بنابراین شهروندان باید نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند تا شاهد گسترش بیماری و افزایش مجدد موارد فوتی نباشیم.

گفتنی است؛ اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۱۳۹۸ در شهر بیرجند اعلام شد و این استان تاکنون ۶ موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونایی کشور، هشت شهرستان استان شامل شهرهای بشرویه، زیرکوه، سرایان، سربیشه، طبس، قاینات، خوسف و بیرجند در وضعیت آبی(کم خطر) و سه شهرستان فردوس، نهبندان و درمیان در وضعیت زرد(متوسط خطر) قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.