مقامات اشغالگر صهیونیستی همچنان از انتقال دو اسیر جوان فلسطینی در زندان های این رژیم که دست به اعتصاب غذا زده اند، به بیمارستان خودداری می کنند.

خودداری صهیونیست‌ها از انتقال ۲ اسیر فلسطینی به بیمارستان

به گزارش قدس آنلاین، با وجود وخیم بودن وضعیت جسمی«خلیل عواودة»و«رائد ریان» اسیران دربند اشغالگران، ناشی ازاعتصاب غذای طولانی مدت، رژیم صهیونیستی از انتقال آنان به بیمارستان جلوگیری می کنند.

اداره امور اسیران فلسطینی دربیانیه ای اعلام کرد که عواوده که برای نود و پنجمین روز به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد، در زندان انفرادی «الرمله» به سر می برد و از دردهای شدید مفصلی، سردرد و سرگیجه رنج می برد.

وی همچنین به علت تاریکی دید و ضعف شدید جسمانی قادر به راه رفتن نیست.

رائد رایان، دیگر اسیر فلسطینی هم که ۵۹ روز است در  اعتصاب غذا به سر می برد، از خستگی شدید و استفراغ مداوم رنج می برد و نمی تواند راه برود.

اداره امور اسیران فلسطین افزود: مقام های صهیونیست با وجود خطرهایی که سلامتی و زندگی این دو اسیر را تهدید می کند، عمدی به وضعیت آنان رسیدگی نمی کنند و مانع از انتقال آنها به بیمارستان می شوند.

این نهاد فلسطینی از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا اشغالگران را برای آزادی یا انتقال این دو اسیر جوان و دربند صهیونیست ها به بیمارستان تحت فشار قرار دهند.

در همین پیوند، مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ماه مه گذشته(اردیبهشت) ۵۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است که ۴۷ نفر از آنان کودک و ۱۵ نفر نیز زن بودند.

کانون اصلی بازداشت‌ها در ماه گذشته شهر قدس بوده است.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی در جریان سرکوب مراسم تشییع پیکر شهیده «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی و شهید «ولید الشریف» در قدس اشغالی بیش از ۳۲۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

ماه گذشته ۱۴ نفر از ساکنان نوار غزه از جمله ۱۰ ماهیگیر نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.