مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای مازندران از کاهش ۵ درصدی آب سدهای استان خبر داد.

آب سدهای مازندران ۵ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران جواد طوسی با اعلام اینکه میزان پُرشدگی سدهای استان ۶۹ درصد است، اظهار کرد: با سپری شدن ۲۵۷ روز از سال آبی( ۱۴۰۱-۱۴۰۰) با ثبت ۴۸۸ میلی متر ‏باران در این بازه، ذخایر سدهای تامین کننده آب استان  به ۲۲۶ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن ۲۳۷ میلیون مترمکعب کاهش داشته که بیانگر کاهش ۵ درصدی ورودی آب به این مخازن است.

وی با بیان اینکه میزان متوسط بارش در استان از ابتدای فصل زراعی تاکنون ۸۴ میلیمتر بوده گفت: این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۲ درصد و در درازمدت ۳۴ درصد کاهش داشته است و به همین دلیل ذخیره آبی استان با کاهش مواجه شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای مازندران افزود: سد شهید رجایی در حال حاضر ۷۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته و حجم آن نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
طوسی ادامه داد: سدهای البرز و میجران به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد، سد شیاده ۶۳ درصد، سد برنجستانک ۸۱ درصد، سد سنبل رود و الیمالات نیز ۹۲ و ۹۵ درصد و سد عباس آباد نیز ۸۱ درصد آب دارد.

وی با تأکید بر کمبود منابع آب تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف در همه بخش‌ها از جمله آب شرب، صنایع و کشاورزی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.