بانک ملی ایران ضمن تشریح چگونگی جبران خسارات مالباختگان سرقت از صندوق های امانات شعبه دانشگاه اعلام کرد: این پرداخت در روز ۲۱ خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

جزئیات نحوه پرداخت خسارات مشتریان بانک ملی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، در پی سرقت بیش از ۱۶۰ صندوق امانات در شعبه دانشگاه بانک ملی، طی روزهای اخیر، مشتریان مالباخته این بانک مقابل شعبه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت اموال‌شان شده اند.

بانک ملی قبلاً اعلام کرده بود که خسارات مشتریان را پرداخت می کند و برهمین اساس نیز امروز طی اطلاعیه‌ای چگونگی پرداخت خسارت مشتریان شعبه دانشگاه را تشریح کرد.

این درحالی است که طبق قوانین تعهد پرداخت خسارات به مالباختگان صندوق های اجاره‌ای متوجه بانک ها نمی باشد، ولی بانک ملی، این خبر خوش را به مشتریان‌ مالباخته خود داده که پرداخت خسارات را براساس خوداظهاری انجام خواهد داد.

در ادامه نحوه پرداخت خسارات مشتریان بانک ملی شعبه دانشگاه را می خوانید؛

-میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت می شود.

-این پرداخت در روز ۲۱ خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

-پرداخت ۵۰ درصد باقی مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می گیرد.

-مبالغ مسدودی بدون اذن مقام قضایی برای طرفین قابل برداشت نخواهد بود.

-ملاک حسابرسی خسارات در روز تسویه نهایی قرارداد است.

-قیمت محاسبه ارزی مالباختگان طبق قیمت بازار ارز آزاد خواهد بود.

-نحوه محاسبه طلا و جواهرات بدین صورت است که فرد پس از خوداظهاری با دعوت بانک و مسئولان ذیر ربط طی یک نشست حضور می یابد تا قیمت اموال مسروقه احراز و کارشناسی شوند.

-مالباختگان به میزان مبالغ دریافتی، حقوق خود را نسبت به اموال مسروقه به بانک ملی ایران صلح کرده و بانک قائم مقام آنها خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.