وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از جنگ اوکراین، گفت حدود ۴۶۰ نظامی، دو فروند جنگنده و ۶ دستگاه تانک اوکراینی در منطقه اِسوِیاتوهیرسک منهدم شدند.

ارتش روسیه: اوکراین متحمل تلفات و خسارت نظامی هنگفتی شده است

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با خبر وزیر دفاع روسیه مبنی بر پیشروی نیروهای این کشور در شرق اوکراین و تسلط بر ۱۵ منطقه مهم، مسکو نیز آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: «نیروهای اوکراینی تلفات و خسارات زیادی هم از نظر تجهیزات نظامی و هم پرسنل در مناطق شرقی این کشور متحمل شدند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کوناشنکوف درباره عملیات شبانه توضیح داد: «نیروی هوایی روسیه ۸ تانک و ۲ موشک‌انداز گراد اوکراینی را منهدم کرد و بیش از ۱۶۰ ملی‌گرای اوکراینی را از پای درآورد».

وی همچنین خبر داد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه دو فروند میگ ۲۹ و یک فروند بالگرد نظامی می-۸، همچنین ۱۱ پهپاد را در دونتسک و خارکیف متعلق به ارتش اوکراین سرنگون کرد».

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به تسلط نیروهای این کشور بر شهر اِسوِیاتوهیرسک نیز اعلام کرد: «نیروهای اوکراینی بیش از ۳۰۰ سرباز، ۶ تانک و ۴ موشک‌انداز خود را طی سه روز درگیری در این شهر از دست دادند».

کوناشنکوف ادامه داد: «موشک‌های دقیق پرتاب شده از جنگنده‌های روسی به یک کارخانه خودروهای زرهی در استان خارکیف اصابت کرد که در آن کار تعمیر و بازسازی تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی نیروهای اوکراینی انجام می‌شد».

روز گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۶۵۰۰ نظامی اوکراین در جنگ اسیر شده‌اند، گفت شهر «اسویاتوهیرسک» به‌صورت کامل و مناطق مسکونی «سوِرودونتسک» به کنترل نیروهای روس درآمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.