قانون‌گذاران آمریکایی طرحی موسوم به «مجوز اطلاعات برای سال مالی ۲۰۲۳» را برای آن‌چه بالا بردن و متمرکز کردن توان جامعه اطلاعاتی آمریکا بر مقابله با تهدید فزاینده کشورهایی از جمله ایران، روسیه، چین و کره شمالی خوانده شده، تصویب کردند.

طرح جدید سنای آمریکا برای افزایش توان مقابله با کشورهایی از جمله ایران

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه‌ای که در وبگاه سنای آمریکا منتشر شده، آمده است، کمیته منتخب اطلاعات سنا به تازگی طرحی را با ۱۶ رای موافق و بدون رای مخالف برای سال مالی ۲۰۳۳ تصویب کرده است که بودجه لازم و اختیارات قانونی و حقوقی را جهت نظارت کنگره بر فعالیت‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا فراهم می‌کند.

مارک آر وارنر، سناتور ارشد آمریکایی و رئیس این کمیته درباره تصویب این طرح گفت: قانون مجوز اطلاعات برای سال مالی ۲۰۳۳ بازتاب دهنده تعهد دوحزبی کمیته اطلاعات سنا نسبت به اطمینان یابی از این است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا منابع مالی لازم برای حفاظت از کشورمان را دارند.

او افزود: لایحه امسال موجب ارتقای توان کشور در مقابله با دشمنانمان می‌شود، از جمله از طریق حمایت از اوکراین و تقویت تحریم‌ها علیه روسیه. این لایحه همچنین اقدامات قابل توجهی برای پیش‌برد رهبری فناوری و امنیت سایبری آمریکا و افزایش توان ما برای رقابت با چین برمی‌دارد.

علاوه بر این،  در این بیانیه آمده است، مارکو روبیو از دیگر قانون‌گذاران سنا درباره تصویب این طرح گفت: قانون مجوز اطلاعات امسال اقدامات و منابع مالی جامعه اطلاعاتی را به جایی که بیشترین نیاز به آن وجود دارد سوق می‌دهد، یعنی به مقابله با تهدید رو به افزایش از سوی چین، روسیه، ایران و کره شمالی، همچنین کشورهای سرکش نیم‌کره ما، از جمله کوبا و ونزوئلا.

گفتنی است قانون‌گذاران آمریکایی پیش از این هم با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و برنامه دفاعی، هسته‌ای و موشکی آن، طرح‌هایی را به تصویب رسانده‌اند که اگرچه برخی از آن‌ها برای دولت آمریکا الزام‌آور نبوده است، بر تنش‌ها در زمینه حل مسئله دیپلماسی آمریکا در قبال ایران به ویژه در زمینه احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین، افزوده است.

انتهای پیام​​​/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.