یک بازیگر تئاتر کودک و نوجوان گفت: هرچیزی که در رابطه با بچه‌هاست، سطح کیفی و کمی پایین‌تری دارد چون مدیران به گفته‌های خود باور ندارند.

آثار مربوط به بچه‌ها سطح کیفی و کمی پایینی دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمید گلی در حاشیه بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان اظهار کرد: قبلاً می‌گفتند کودکان و نوجوانان،آینده سازان کشور هستند اما الان نمی‌گویند. مدیران به گفته‌های خود باور ندارند و هرچیزی که در رابطه با بچه‌هاست، سطح کیفی و کمی پایین‌تری دارد.

گلی ادامه داد: الان به دلیل مسائل مالی، تبادل گروه‌ها در جشنواره کاهش پیدا کرده و دو روز می‌ماند و بعد می‌روند بنابراین کارهای یکدیگر را نمی‎‌بنند در صورتیکه بخش بنیادی کار جشنواره، همین تبادلات است.

وی با اشاره به اهمیت عنصر خیال در تئاتر کودک و نوجوان، مطرح کرد: جریان نمایش برپایه خیال است و نمی‌توانیم خیال را حذف کنیم اما اینکه خیال تا کجا می‌رود را باید مدیریت کرد چون استفاده از خیال، تا جایی مجاز است که قابل فهم باشد.

این بازیگر تئاتر کودک‌ونوجوان در رابطه با حفظ جایگاه تئاتر در میان رسانه‌های نوظهور، بیان کرد: بزرگان این کار باید جمع شوند و پژوهشی در رابطه با تغییرات و احوالات کودک و نوجوان امروز، صورت بگیرد. باید آسیب‌شناسی شود تا تئاتر جایگاه خاص خود را حفظ کند چون ما الان با نسلی مواجه هستیم که گفتیم به دلیل شیوع کرونا به مدت دو سال، خانه بمانند بنابراین احتیاج به ارزیابی مخاطبان داریم.

گلی با بیان اینکه اگر برگزاری این جشنواره صرفا برای برگزاری یک جشنواره باشد، ۲۰ الی ۳۰ درصد به رشد کمی و کیفی تئاتر کودک و نوجوان، کمک می‌کند، توضیح داد: بنابراین باید رویکرد عوض شود. یک نگاه رقابتی بین تولیدکنندگان آثار وجود دارد که درست است و نفس جشنواره همین بخش رقابتی آن است اما باید به انتقال تجربیات نیز منجر شود. همه باید کار همدیگر را ببینند چون ما به روابط کار داریم.

وی ادامه داد: مگر جشنواره چقدر هزینه دارد؟  اگر هزینه‌ای می‌شود بابت بچه‌هاست و آن‌ها می‌روند که بچه‌های دیگر را پرورش دهند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.