معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری تاکید کرد که این کشور به دنبال ایجاد موانعی برای کشورهای جهان در مسیر واردات غذا و کود از روسیه نیست.

واشنگتن: اگر در خرید غذا از روسیه با مشکل مواجه شدید با ما تماس بگیرید!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، رامین طلوعی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: توجه به این نکته اهمیت دارد که آمریکا نمی‌خواهد مانعی برای کشورها در خرید موادغذایی و کود از روسیه وجود داشته باشد.

این مسئول وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: کشورها در صورتی که در انجام معاملات مجاز با مشکل مواجه شدند، باید با وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی (مسؤول تحریم‌ها) و یا سفارت‌های آمریکا رایزنی کنند.

جنگ در اوکراین و تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا صادرات غلات را متوقف کرده و این امر خطر بروز بحران غذایی در بسیاری از کشورهای جهان را افزایش داده، از ابتدای سال جاری میلادی نیز قیمت گندم و ذرت به شکل چشمگیری افزایش داشته و همانگونه که در نشست ۲۱ مه شورای امنیت اعلام شد، ذخیره گندم تنها برای ۱۰ هفته کفایت خواهد کرد و شرایط از بحران سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ بدتر است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیشتر تاکید کرده بود، بحران غذا در جهان مدت‌ها قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و به دلیل همه‌گیری و ارزیابی اشتباه کشورهای غربی رخ داده بود.

همچنین لاوروف تاکید کرد: وضعیت کنونی موجب وخامت بحران شد و تحریم‌های غرب یکی از دلایل اصلی توقف صادرات مواد غذایی بوده و بحران را وخیم‌تر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.