دبیر انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد گفت: پاتوق فیلم مشهد با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت فیلمساران مشهدی، ساعت ۱۶ هر شنبه در سینما هویزه مشهد ضمن نمایش فیلم و نشست تخصصی درصدد ارتقای جایگاه سینمای این شهر و کشور است.

پاتوق فیلم مشهد به دنبال ارتقای سینما است/مشهد می تواند میزبان جشنواره تخصصی باشد

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا فرهادی نیا  افزود: در این نشست های تخصصی که با هدف یافتن نقاط مثبت و منفی تهیه و تولید فیلم در مشهد برگزار می‌شود، به دنبال شرایطی هستیم تا امکان ساخت فیلم در مشهد مناسب تر شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس امروز فیلم "تبسم گرگ"، ساخته جواد علیزاده و در هفته‌های آینده، "شهری که نمیخوابد" به کارگردانی حسن آخوند پور، " بومرنگ" از اشکان ضیائی و " شرخر" ساخته علی خزاعی فر به نمایش درمی آید.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد متشکل از ۳۰ نفر از فیلمسازان مشهدی در بهمن ۹۹ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است، بیان کرد: این انجمن با هم افزایی نیروی انسانی، تفکر و همچنین اندیشه سینماگران مشهدی شکل گرفت زیرا تولیدات ما از نظر کیفی و تجهیزاتی، هم سطح تهران است.

وی با اشاره به موضوع ساخت فیلم در مشهد گفت: امروز این شهر نیازمند چرخه تولید با کیفیت است تا تصویری خوش‌آیند و واقعی از شهر مشهد به جهان ارائه شود.

فرهادی نیا ضمن اشاره به اینکه برخی از سینماگران با استعداد خراسانی، علاقه مند اکران تولیدات خود در این پاتوق فیلم هستند، اضافه کرد: به آینده نشست پاتوق فیلم امیدوارم زیرا مردم مشهد به سینما علاقه مند هستند و از یاد نبرده ایم که در سالهای گذشته خانه فیلم مشهد در سینما آفریقا و هویزه میزبان علاقه مندان سینما برای نقد و برسی فیلم‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه سینما را باید با سینما آموزش داد، افزود: اکنون سینما، نسبت به گذشته خود دارای تغییرات بسیاری شده و برای ساخت و نمایش فیلم باکیفیت باید دست به دست هم دهیم تا در سینمایی که دراندیشه جهانی سیطره دارد ما نیز نقش خود را ایفا کنیم.

دبیر انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد با اشاره به ساخت فیلمی موهون درباره ایران بیان کرد: اکنون وظیفه ما است تا بتوانیم چهره واقعی و خوب شهر مشهد را به نمایش درآوریم تا همه مردم نسبت به جفایی که در حق این شهر شده است، آگاه شوند.

او گفت: اگر دست اندرکاران سینمای مشهد از سینمای ایران خود را کنار بکشند، شاهد افت در تولیدات سینمایی هستیم و این به دلیلی این است که درگذشته توجه ویژه ای به سینمای خراسان بود ولی به واسطه برخی تصمیم ها، بسیاری از سینماگران به تهران و سایر نقاط مهاجرت کردند و اگر امروز آن نگاه و توجه را به سینماگران این شهر بازگردانیم، شاهد مهاجرت معکوس این هنرمندان به مشهد خواهیم بود.

فرهادی نیا اظهار کرد: بسیاری از جشنواره های سینمایی همچون کن، لوکارنو و ونیز، به نام شهرها معروف و نامیده شده اند، پس این ظرفیت در شهر مشهد نیز وجود دارد که صاحب جشنواره تخصصی در آینده ای نزدیک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.