سخنگوی صنعت برق گفت: برق حدود ۱۰۰ اداره، دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی پرمصرف در تهران قطع است.

برق ۱۰۰ اداره پرمصرف در تهران قطع شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی‌مشهدی» درباره تأثیر تغییر ساعت اداری در مصرف برق اظهار کرد: در ابتدا یک هدف‌گذاری ۸۰۰ مگاواتی داشتیم که با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در این بخش وجود دارد، تا یک هزار مگاوات پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم صرفه‌جویی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ درصد از هدف‌گذاری انجام شده و به‌طورقطع همه این اقدامات می‌تواند کمک کند تا تأمین برق پایدار را در تابستان برای همه هم‌وطنان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، در هفته گرمی به سر می‌بریم و پیش‌بینی می‌کنیم طی امروز و فردا مصرف برق کشور از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کند.

رجبی‌مشهدی، ضمن پیش‌بینی فزونی مصرف برق در روزهای جاری، از مردم خواست به‌ویژه در ساعات اوج مصرف با استفاده‌نکردن از دستگاه‌های پرمصرف برقی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، صنعت برق را یاری کنند.

رمزارزهای مجاز خاموش شده‌اند

وی درباره رمزارزها گفت: ۲۰۰ مگاوات رمزارز مجاز در کشور فعالیت دارند که براساس مقررات و محدودیت‌هایی که در دوره اوج بار داریم، فعلاً از مدار خارج شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: بعد از رفع محدودیت‌ها و گذر از روزهای اوج بار، دوباره اجازه استفاده از شبکه برق را برای استخراج رمزارز خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.