معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص تجمع برخی از پرستاران معترض در روزهای اخیر که خواستار رسیدگی به وضعیت خود بودند گفت:این افراد اخراج نشدند بلکه قرار دادشان تمام شده بود.

پرستاران فعال در بخش کرونا اخراج نشده اند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: مشهود تقیلو در نشست خبری اظهار کرد: پرستاران بخش کرونا  اخراج نشده اند بلکه قرار داد ۸۹ روزه داشتند و با توجه به فروکش کردن کرونا و اتمام قرار داد ناچار کنار گذاشتیم و با موافقت دانشگاه هفته های گذشته قرار دادشان تمدید شد. 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت آگاه سازی مردم از  پیک جدید اشاره کرد  و یادآور شد: سویه جدید امیکرون راه هوای تحتانی یعنی ریه را تهدید می کند و قدرت سرایت بالایی دارد که اگر در واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها دقت نشود شاهد افزایش آمار مبتلایان خواهیم بود.
تقیلو  با بیان اینکه شاهد ساده انگاری کرونا از سوی همه مسئولان و مردم هستیم، گفت: متاسفانه بدون اعلام وزارت بهداشت مسئولان در جلسات اداری استفاده از ماسک را کنار گذاشته اند.
وی با اشاره به اینکه به جز شهرستان های طارم و خرمدره که رنگبندی زرد هستند مابقی شهرهای آبی هستند، خاطرنشان کرد: میزان واکسیناسیون مردم استان زنجان در نوبت اول ۹۴ درصد، نوبت دوم ۸۷.۵ درصد و نوبت سوم ۵۱ درصد است.
تقیلو با یادآوری اینکه زمان تزریق نوبت چهارم واکسن پس از گذشت ۶ ماه از تزریق نوبت سوم است، افزود: از بین ۲۰۰ هزار و ۸۹۴ نفری که می توانند این نوبت را تزریق کنند تنها ۴ هزار و ۱۹۸ نفر نوبت چهارم را تزریق کردند.
این مسئول با یادآوری اینکه واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر و ابتلا به کرونا نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد:  استریزانکا، سینوفارم، برکت، پاستور و نورا واکسن های موجود در استان است و برخلاف شایعات موجود در خصوص عوارض کرونا، به جز تب و حساسیت عارضه خاصی به صورت ثابت از تزریق این واکسن ثبت نشده است.
 تقیلو با بیان اینکه ۸۲ پایگاه سلامت شهری و ۴۵۳ مورد خانه بهداشت روستایی واکسن تزریق می کنند، خاطرنشان کرد: سه مرکز تجمیعی در استان همچنان باقی است که در صورت مراجعه بالا به مراکز بهداشت این مراکز تجمیعی راه اندازی می شود.
این مسئول در خصوص واکسیناسیون کودکان، ۴۵ درصد کودکان ۹ تا ۱۲ سال و ۲۵ درصد کودکان ۵ تا ۹ سال واکسیناسیون انجام دادند.
تقیلو در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه در استان موردی از بیماری وبا دیده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.