۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 808986

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی عنوان کرد و گفت: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج پیدا کنند و حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

مهاجرت نخبگان بزرگترین تهدید ملی است

به گزارش قدس آنلاین، سعید امامی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور با عنوان «ICT Challenge ۷» گفت: ۴۹ سال در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستم، در حال حاضر جوانان فعال در این رشته با توجه به سرعت گسترش فناوری در جهان به عنوان یک ثروت ملی محسوب می‌شوند.

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی دانست و افزود: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج از کشور پیدا کنند. مدیران بزرگ آی تی جهان در حال حاضر هندی هستند چرا مدیران بزرگ این حوزه از ایران نباشند؟

امامی گفت: ما در سازمان نظام صنفی رایانه ای طرح آموزش و پرورش یک میلیون نیروی کار را طراحی کرده ایم، این کار شدنی و قابل تحقق است.

وی گفت: خروج نیروی کار و افراد نخبه باید به این شرط باشد که جایگاه خود را در خارج از کشور پیدا کنند و به موفقیت دست یابند. هر ایرانی موفق در خارج از کشور باید حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه بدون استفاده اثربخش از فناوری، توسعه پایدار ممکن نیست یادآور شد: اصلی‌ترین مهارت جوانان فعال در زمینه برنامه نویسی غیر از آی تی، «مهارت نرم» است. مهمترین کار در مهارت نرم، کار گروهی  است، ‌اگر می‌خواهید در این رشته موفق باشید، باید حل مساله را بلد باشید تا برنامه نویس موفقی باشید.

امامی گفت: متاسفانه آمادگی سازمان‌های ما برای جذب فناوری اطلاعات پایین است و نیاز بازار ما در حال حاضر یک صدم آن چیزی است که در این حوزه وجود دارد. زمان آن رسیده که سازمان‌ها نیاز خود را اعلام کنند تا برای آن راه حل ارائه دهیم. می‌توانیم در طرح هدفمند کردن یارانه نان، با ارایه راه حل‌های فناورانه به دولت کمک کنیم تا سود حاصل را در جای دیگر و برای پیشبرد توسعه کشور استفاده کند.

هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات «ICT Challenge ۷» امروز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۲۵۰ برنامه‌نویس در قالب ۷۵ تیم امروز و فردا در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.