«بایدن» در کنفرانس خبری مشترک با «لاپید» بدون اشاره به خروج واشنگتن از برجام همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد: برای بازگشت به برجام، منتظر پاسخ ایران هستیم!

بایدن: برای بازگشت به برجام، منتظر پاسخ ایران هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه پس از دیدار با یکدیگر در سرزمین های اشغالی در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند.

یائیر لاپید در جریان این کنفرانس خبری مدعی شد: اسرائیل همواره باید قوی و امن باشد و ارتشی قدرتمند داشته باشد!

وی بدون اشاره به زرادخانه اتمی این رژیم و عدم نظارت بین المللی بر آن، مدعی شد که تنها راه منع ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی، استفاده از گزینه اعمال زور و تهدید نظامی است!

لاپید همچنین خطاب به بایدن که در کنارش حضور داشت، گفت: سفر شما به عربستان سعودی برای اسرائیل بسیار مهم است.

رئیس جمهور آمریکا نیز در این نشست خبری گفت: واشنگتن متعهد به دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی است. تل‌ آویو چندین دهه‌ است که با تهدیدات جدی در منطقه روبرو است!

جو بایدن در این خصوص اضافه کرد: آمریکا طی ۱۰ سال اخیر ۳۸ میلیارد دلار برای حفاظت از امنیت اسرائیل کمک کرده است.

وی بدون اشاره به خروج واشنگتن از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، درباره روند مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی مدعی شد: ایالات متحده منتظر پاسخ ایران به پیشنهادات خود برای بازگشت به برجام است، اما این انتظار همیشگی نخواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بدون توجه به صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون آن، اضافه کرد که «دیپلماسی بهترین راه برای بازداشتن ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی است»!

جو بایدن بی اشاره به نقض عهد کشورش در برابر ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی، مدعی شد: ما برای ایران مشخص کردیم که به منظور بازگشت به توافق هسته ای آماده پذیرش چه بوده، و لذا منتظر پاسخ آنها هستیم! البته تا ابد منتظر پاسخ ایران نمی مانیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکا همچنان در منطقه حضور خواهد داشت و اجازه نمی دهد که خلاء های احتمالی ایجاد شده از سوی روسیه یا چین پر شود.

جو بایدن همچنین در این کنفرانس خبری ادعا کرد که راه حل دو دولتی را بهترین راه، برای پایان دادن به منازعه در موضوع فلسطین می داند.

بایدن در این کنفرانس خبری در ارتباط با تحولات مربوط به جنگ اوکراین، بدون اشاره به نقش تحریک آمیز ناتو، گفت: جنگ پوتین علیه اوکراین به چالشی برای جهان تبدیل شده و ما همچنان به پشتیبانی از کی‌ یف ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفرش به عربستان سعودی و پرونده قتل فجیع جمال خاشقجی، ادعا کرد: موضوع سفر من به عربستان سعودی، گسترده تر از مسائل حقوق بشری است!

این مقام آمریکایی اضافه کرد: دلیل اصلی سفر من به عربستان سعودی در راستای تقویت منافع آمریکاست. فرصتی در برابر ما وجود دارد که نفوذ آمریکا در منطقه را از طریق سفر به عربستان سعودی، افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.