رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: امسال پس از وقفه چند ساله، یوم‌العباس به عنوان بزرگ‌ترین مراسم حسینی در زنجان برگزار می‌شود.

امسال اجتماع بزرگ یوم العباس زنجان برگزار خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا فیروزفر ظهر امروز (۷ مردادماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه قیام عاشورا سبب ایجاد روح وحدت و همبستگی در میان مسلمانان و نیز نفوذ مکتب تشیع در دل‌های آنان شد که از مهم‌ترین پیامدهای این نهضت به شمار می‌رود، اظهار کرد: این شور برای اقامه عزای امام حسین (ع) در دل‌های شیعیان ریشه زده است.

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا تکرارپذیر نیست و باید قدردان این نعمت باشیم، افزود: دسته عزاداری زنجانی‌ها در روز هشتم محرم، دهمین میراث معنوی ایران است و همه ساله از شب اول تا سیزدهم محرم، مراسم عزاداری باشکوهی در زنجان برگزار می‌شود اما مهم‌ترین و باعظمت‌ترین روز برگزاری آن، هشتم محرم بوده و به عنوان الگویی در جهان اسلام مطرح شده است.

این مسئول با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم، ادامه داد: ۴۰۰۰ خادم افتخاری حسینه اعظم زنجان در یوم‌العباس و ایام محرم آماده خدمت‌رسانی هستند که در همین راستا ارگانی چون شهرداری نیز در کنار سایر دستگاه‌ها آمادگی کامل برای برگزاری مراسم را به نحوه مطلوب دارد.

وی با استناد به آیه ۹۶ سوره «اعراف» که تقوی را عامل مهم نزول برکات آسمانی و زمینی می‌داند، اضافه کرد: آیا فقط باید از مردم بخواهیم تقوا پیشه کنند، پس ما مسئولان چه کاره هستیم. فراموش نکنیم رعایت حق و حقوق مردم، وظیفه و اولویت مسئولان است.

فیروزفر با تاکید بر رعایت تقوا و انصاف به مسئولان در وهله اول، بیان کرد: مطالبات مردم بحق است و باید برآورده شود، به همین خاطر لازمه اجرای حقوق و انصاف این است که از خط قانون پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه تیزی قانون بر مذاق برخی افراد خوش نمی‌آید، ابراز کرد: رعایت قانون بر همگان واجب است. آحاد مردم خواهان اجرای قانون و مساوات هستند اما برخی از تیزی و برندگی قانون ناراحت می‌شوند.

شهردار زنجان با تاکید بر مسئولان مبنی بر رعایت حق و حقوق مردم، خواهان نظارت مردم بر عملکرد شهرداری شد و افزود: توجه به عدل، انصاف و احسان در کنار قانون به نفع مردم و مانع مشکلات خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه رعایت عدالت، تیزی قانون را نمایان نخواهد کرد، تصریح کرد: مسئولان باید خود را خدمت‌گزار مردم بدانند و جز مسیر عدالت و انصاف حرکت نکنند.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و اولویت این مسئله در جامعه، تشریح کرد: وجود تفکرات، فرقه‌ها و مرزهای مختلف بین مردم نباید مانع از رعایت حقوق و نظرات دیگری شود. ما به عنوان خادم مردم باید بر رعایت حقوق شهروندی و برآورده کردن آن تلاش کنیم تا شاهد تعالی باشیم.

فیروزفر با بیان اینکه نباید به حقوق مردم تجاوز شود و مردم نیز باید در احقاق حقوق‌شان مشارکت و همکاری داشته باشند، تاکید کرد: خلاصه رعایت عدل، مساوات و احسان در جامعه به همراه قانون‌مندی سبب ایجاد تقوا و پیشرفت در یک مملکت می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در امور، اظهار کرد: مردم رکن اساسی در نظام و پشتوانه ما هستند و لازم است بر همگان آشکار باشد که ما چه می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید مطالبات مردم که بحق است، برآورده شود، اذعان کرد: عملکرد ما نباید از مردم پنهان بماند؛ چرا که ما خواهان این هستیم که مردم در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت و همکاری کنند.

وی با اشاره اینکه مردم باید خود را در تحقق این تصمیم‌ها مشارکت دهند، چون رفع مشکلات خواسته خودشان است، یادآور شد: مدیریت شهری را بر عهده مردم خواهیم گذاشت؛ چرا که عزم، اراده و تقوای مردم را دیده‌ایم.

شهردار زنجان، آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی شهر را اولین مطالبه مردم دانست و تاکید کرد: رفع نقص و اصلاح معابر و شریان‌های اصلی نقاط کم‌برخوردار و محروم، اولویت شهرداری است‌ که در همین راستا ۱۳۲ پارک رصد و اقدامات خوبی حاصل شده است. همچنین توزیع خدمات به خوبی صورت گرفته و از آنجایی که پروژه ناتمام زیاد داریم، شهرداری در صدد اجرای مساوات و توزیع خدمات عمرانی در استان است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه سبزه‌میدان و نیز معبر جلوی پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌ها به ارائه خدمات ادامه خواهیم داد، هر چند وعده اتمام همه پروژه‌ها را نمی‌توان داد اما مردم را شاهد و قاضی بهتری برای عملکرد خود می‌دانیم و خواهان مشارکت و همکاری همگان در اجرای بهتر امور هستیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.