یک مقام لبنانی تاکید کرد که موضوع واردات سوخت از ایران به تایید مقامات دولتی نیاز دارد که با توجه به شرایط کنونی در لبنان، موافقت نجیب میقاتی (نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت) را می‌طلبد.

واردات سوخت ایرانی منوط به موافقت میقاتی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از وبگاه النشره، «محمد خیر» رئیس شورای عالی امدادرسانی لبنان در پاسخ به سوالی تاکید کرد که موضوع واردات سوخت از ایران به تایید مقامات دولتی نیاز دارد که با توجه به شرایط کنونی در لبنان، موافقت نجیب میقاتی (نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت) را می‌طلبد.

از سوی دیگر، ولید فیاض وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان در گفتگو با روزنامه الجمهوریه تاکید کرد: لبنان نیاز فوری به برق دارد.

وی موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و همچنین استخراج نفت و گاز از سوی دولت را امری مهم توصیف کرد و گفت: در نشست روز یکشنبه هفته آینده با آموس هوکشتاین (میانجیگر آمریکایی) به وی خواهم گفت که مساله ترسیم مرزهای دریایی برای آینده لبنان اهمیت دارد، چون ما نیازی فوری به برق داریم و اصلا فرصت نداریم که تا یکسال دیگر در این موضوع حساس و حیاتی انتظار بکشیم.

وی افزود: برای لبنان یک فرصت طلایی جهت بدست آوردن حقوق نفتی و گازی اش وجود دارد، ما باید نیاز اساسی به برق را برطرف کنیم.

در تحولی دیگر، روزنامه لبنانی الانباء در گزارشی نوشت: سفر روز یکشنبه آموس هوکشتاین به بیروت ، در واقع یک حدفاصل میان رسیدن به توافق یا انفجار اوضاع است!

در این گزارش آمده است که این سفر در نهایت وضعیت ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را تعیین خواهد کرد و از این جهت بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.