رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات ضمن ابراز تاسف از جان باختن یک مادر باردار در پی وقوع سیلاب روستای زایگان بخش رودبارقصران خبر داد و افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته با اورژانش، تلاش برای نجات فرزند وی ادامه دارد.

سیلاب شمیرانات جان یک مادر باردار را گرفت

به گزارش قدس آنلاین مجتبی ذاکریان  در پی این حادثه تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی، از عموم مردم خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری به بخش‌های شهرستان به ویژه رودبارقصران جداً خودداری نمایند.

وی ضمن هشدار به گردشگران و ساکنان نسبت به تردد غیرضروری در جاده‌ها، حضور در طبیعت و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها ابراز داشت: از ساکنان پایتخت که در ایام محرم برای شرکت در مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام به روستاهای خود نیز مراجعت می‌کنند نیز تقاضا داریم تا مساعد شدن وضعیت از هیئات مذهبی تهران بهرمند شوند تا در این شرایط بحرانی شاهد ترافیک‌های سنگین و اختلال در خدمات‌رسانی نباشیم.

براساس این گزارش، با اعلام حادثه مذکور ۳ دستگاه آمبولانس از اورژانس کشور به رودبارقصران اعزام شده است.

بارش‌های شدید باران به صورت منقطع از بامداد ۶ مرداد ماه جاری در سطح شمیرانات آغاز و همچنان ادامه دارد.

رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی دارای ۲ شهر اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۱۶ روستا از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی افرون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
این بخش به سبب عبور رودخانه جاجرود، مناطق حفاظت شده محیط زیست و طبیعتی بکر، روددره‌ها و مراکز رفاهی خدماتی متعدد، پیست‌های اسکی و مدرسه یخ‌نوردی بین المللی، جاده‌های کوهستانی و چشم‌نواز در تمامی فصول سال مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

رودبارقصران به سبب شرایط جوی و کوهستانی و عبور رودخانه در سنوات مختلف دست‌خوش حوادث طبیعی از جمله ریزش بهمن، رانش زمین، طغیان رودخانه، وقوع سیلاب، ریزش سنگ و در نهایت تخریب زیرساخت‌ها، سازه‌های مسکونی، و برخی مواقع تلفات جانی می‌شود. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.