معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح های شمیم حسینی در ماه محرم و صفر، به بیش از ۳۵۰۰ هیئت مذهبی و مسجد جهت اجرای برنامه های مذهبی در قالب تهیه کالا مساعدت می شود.

کمک به بیش از ۳۵۰۰ هیئت مذهبی و مسجد

به گزارش قدس آنلاین و نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی گفت: در طرح شمیم حسینی کمک به هیئات مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه و همچنین اجرای نیت صورت می گیرد. طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این دو ماه به بیش از ۳۵۰۰ هیئت مذهبی و مسجد جهت اجرای برنامه های مذهبی در قالب حواله تهیه کالا مساعدت خواهد شد.
وی افزود: طرح بصیرت عاشورایی در ۱۱۲ بقعه متبرکه اجرا و اقدامتی از قبیل اقامه نماز جماعت، سخنرانی، اطعام، برگزاری مراسمات مذهبی، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و ... اجرا می شود.
معاون فرهنگی اوقاف استان با اشاره به اینکه ویژه برنامه های مراسم احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و همایش رهروان زینبی در این طرح اجرا می شود، تصریح کرد: از برنامه های شاخص طرح بصیرت عاشورایی می توان به برگزاری مراسم لبیک یا حسین(ع) در شهر مشهد با سخنرانی آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و ویژه برنامه ظهر عاشورا در موقوفه عبدالله رضوی با سخنرانی آیت الله خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست محترم سازمان و با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه با تعامل با هیئات مذهبی، تا کنون ۴۴ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه استقرار یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.