نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی معتقد است که دور تازه گفتگوهای احیای برجام روند رو به رشدی را طی می کند.

اولیانوف: مذاکرات احیای برجام در حال پیشرفت است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی چهارمین روز دور تازه برگزاری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین را مثبت ارزیابی کرد.

«میخائیل اولیانوف» امروز یکشنبه در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود آورد: امروز بار دیگر با آقای انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا درمذاکرات وین دیدار کردم.

نماینده روسیه در ادامه این پیام روند گفتگوهای احیای برجام، که امروز چهارمین روز دور تازه خود را سپری می کند، را رو به جلو توصیف کرد و نوشت: به نظر می رسد که ما در حال پیشرفت هستیم. بیایید در این باره امیدوار باشیم.

اولیانوف پیشتر نیز اعلام کرد: مطمئناً هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار نیست. علیرغم چند اختلاف باقیمانده، تمام مذاکره کنندگان شانس دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

گفتنی است دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه کشورمان از روز پنجشنبه با حضور علی باقری رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان در هتل کوبورگ وین در جریان است.

لازم به ذکر است که مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم، از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی‌نبودن واشنگتن، این گفت‌وگوها در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه، دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به نتیجه مشخص و روشنی منجر نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.