وزیر ارتباطات درباره دسترسی به محتواهای ممنوع در فضای مجازی گفت: با کمک اپراتورها امکانی را فعال کردیم که صرفاً دسترسی به محتواهای مستهجن و غیراخلاقی یا خشونت توسط ابزارهای ارائه شده از سوی خود پلتفرم‌های جست‌وجو مدیریت شود و بحث قفل کودک مطرح نیست.

قفل کودکی در کار نیست

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور صبح روز گذشته، در جمع اعضای کابینه دولت سیزدهم، با گرامیداشت یاد سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی گفت: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت(ع)، از امنیت ملی و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلام‌اند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند. دکتر رئیسی تأکید کرد: دولت مردمی از همان روز نخست استقرار، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و ضرورت دارد این تلاش‌ها هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، ضمن آنکه اگر وعده یا کاری هم بر زمین مانده، باید دلایل آن برای مردم تبیین شود.

قفل کودک منتفی شد!

وزیر ارتباطات نیز روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت با یادآوری اینکه ساخت ماهواره «خیام» به پنج سال پیش برمی‌گردد و مشکلات جدی برای پرتاب آن وجود داشت، تصریح کرد: در دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال و روابط خوب با روسیه توانستیم این ماهواره را با ماهواره‌بر بسیار مطمئن پرتاب کنیم. وی ادامه داد: امروز چهار بار سیگنال آن را در ایستگاه زمینی ماهدشت دریافت کردیم.

زارع پور همچنین درباره دسترسی به محتواهای ممنوع در فضای مجازی، افزود: با کمک اپراتورها امکانی را فعال کردیم که صرفاً دسترسی به محتواهای مستهجن و غیراخلاقی یا خشونت توسط ابزارهای ارائه شده از سوی خود پلتفرم‌های جست‌وجو مدیریت شود و بحث قفل کودک مطرح نیست. وی در پایان افزود: ما در وزارت ارتباطات از طریق فیبرهای نوری که کف اقیانوس‌ها می‌خوابد و اینترنت را منتقل می‌کند، تا فضا و ۳۶هزار کیلومتری زمین ظرفیت داریم؛ بنابراین دامنه مأموریت وزارت ارتباطات بسیار گسترده است. زارع ‌پور در پایان از فعال‌سازی ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای خبرنگاران و اصحاب رسانه خبرداد.

نبود مشکل در فروش محصولات پتروشیمی

جواد اوجی وزیر نفت نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص شرایط ساخت پتروپالایشگاه‌ها گفت: در فروش محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی مشکلی نداریم. وی تصریح کرد: خوشبختانه می‌دانید فراورده‌های نفتی تحریم‌ناپذیر است و امروز می‌بینیم در فروش محصولات پتروشیمی و فراورده‌ها مشکلی نداریم. از طرفی اشتغال‌زایی بالایی هم وجود دارد. با اجرای این طرح‌ها براساس برآوردی که کردیم در دوره ساخت این پتروپالایشگاه‌ها افزون بر ۴هزار نفر مشغول به کار می‌شوند. در دولت سیزدهم به سمتی می رویم که از خام فروشی جلوگیری کرده و با تبدیل نفت خام به ارزش افزوده، خوراک برای صنایع پتروشیمی فراهم شود.

تأکید وزیر ارشاد بر نمایش قانونی فیلم‌ها

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که اکنون ممنوع‌الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها تأکید کرد: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش ما این است که محرومیت‌هایی که احیاناً بازیگران پیدا می‌کنند به اکران فیلم لطمه نزند. اکران فیلم متعلق به تهیه‌کننده و مجموعه‌ای از عوامل فیلم تا سینمادارهاست و این حتماً نباید اتفاق بیفتد.

وی همچنین تأکید کرد: هر فیلمی بدون دریافت مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد، حتماً از نظر ما مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و پیش از این شاید مماشاتی صورت می‌گرفته اما من به همکاران تأکید کردم در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نگیرد. بنای ما این است با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم، اما قانون باید رعایت شود.

تصویب ۳ آیین‌نامه برای تحقق شعار سال

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت مصوبات دیروز هیئت دولت در زمینه عمل به شعار سال را اعلام و تشریح کرد: مصوبات متعددی امروز به تصویب هیئت وزیران رسید که از جمله آن‌ها سه آیین‌نامه در راستای تسریع تحقق فرمان رهبری انقلاب در نام‌گذاری سال در حوزه‌های مختلف بود که حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در وزارت اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت و علوم بود.

مجوز واردات برای دارندگان رمز ارز

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه دولت مسئولیت میزان افزایش حقوق بازنشستگان را به وزیران عضو هیئت امنای تأمین اجتماعی سپرده، گفت: این موضوع در بررسی‌های گذشته هنوز به نتیجه و جمع بندی نرسیده است. وی همچنین ادامه داد: با توجه به منافع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی هستیم که هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری این موضوع بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود. دارندگان مجوز استخراج رمزارز می‌توانند برای واردات با رمزارز اقدام کنند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

انتهای پیام/

برچسب‌ها