مؤسسه وارث انبیا وابسته به اداره امور دینی آستان مقدس حسینی از برگزاری سومین جشنواره سالانه «پیام امام حسین(ع)» برای زائران بین‌المللی امام حسین(ع) با مشارکت شخصیت‌هایی از ۳۰ کشور خبرداد.

برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی «پیام امام حسین (ع)»

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره به همت اداره امور دینی آستان مقدس حسینی و همکاری واحد فعالیت‌های آفریقا در این اداره برگزار شد.

شیخ احمد العاملی، مسئول بخش مؤسسات دینی حرم مطهر حسینی تصریح کرد: اداره امور دینی آستان مقدس حسینی پنج سال است که جشنواره «پیام امام حسین (ع)» را برگزار می‌کند، با این حال برگزاری این جشنواره برای دو سال به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد.

وی افزود: این جشنواره که با هماهنگی بخش فعالیت‌های آفریقا برگزار شد، ویژه زائرانی است که از خارج از عراق به زیارت عتبات عالیات می‌آیند.

طلاب علوم دینی و شخصیت‌هایی که از کشورهای آفریقایی به زیارت امام حسین (ع) می‌آیند، از مهم‌ترین حاضران در این جشنواره هستند.

به گفته العاملی جشنواره امسال شاهد حضور شخصیت‌هایی از ۳۰ کشور مختلف از جمله هند، پاکستان و برخی از کشورهای آسیایی بوده است.

شیخ ابراهیم بله، یکی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره از کشور سیرالئون نیز به نوبه خود از تولیت آستان مقدس حسینی برای برگزاری این جشنواره و دعوت از وی و زائران این کشور برای زیارت حرم مطهر حسینی و حرم حضرت عباس (ع) تشکر و قدردانی کرد.

علاوه بر این در حاشیه این جشنواره، حرم مطهر امام حسین (ع) میزبان هیئتی متشکل از شخصیت‌های مذهبی و علمای سیرالئون نیز بود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.