وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تهدید هسته‌ای که توسط ولادیمیر پوتین صورت گرفت مانعی بر سر راه کمک های (نظامی) آمریکا به اوکراین نخواهد بود .

 تهدید هسته‌ای روسیه مانع کمک نظامی آمریکا به اوکراین نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» با انتشار این خبر نوشت: سخنگوی پنتاگون گفت که تهدید اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر استفاده از سلاح هسته ای، باعث توقف کمک های (نظامی) آمریکا به اوکراین نخواهد شد.

بنابراین گزارش «پاتریک ریدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه (روز گذشته) درجمع خبرنگاران دراین مورد گفت: بیانه ها و اعلامیه هایی که از سوی روسیه اعلام می شوند، تاثیری بر ادامه تعهدات آمریکا برای همکاری نزدیک با شرکای بین المللی و متحدان درخصوص تامین وحمایت های مورد نیاز اوکراین برای جنگ و دفاع از کشورشان ، نخواهد داشت.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه گذشته در جریان یک سخنرانی تلویزیونی ضمن اعلام بسیج صدها هزار نیروی ذخیره اضافی برای جنگ در اوکراین، از احتمال کاربرد سلاح هسته ای سخن گفت.

پنتاگون: تهدید هسته‌ای روسیه مانع کمک نظامی آمریکا به اوکراین نخواهد شد
پاتریک ریدر سخنگوی پنتاگون

هیل افزود: سخنگوی پنتاگون گفت که مقامات آمریکایی همچنان به برقراری ارتباط با همتایان و متحدان و شرکای اوکراینی خود در مورد آنچه بدان نیاز دارند، متمرکز بوده و سخنان پوتین دراین ارتباط تاثیری بر آن نخواهد داشت.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: آمریکا تاکنون سامانه های پشرفته موشکی، پهپاد، خودرو و مهمات را برای اوکراین ارسال کرده است.

سخنگوی پنتاگون گفت، مقامات آمریکایی با کی‌یف در مورد آنچه ارتش اوکراین تا پیش از زمستان نیاز دارد و می تواند وضعیت دشواری را در زمستان بوجود آورد، سرگرم گفت و گو هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکم بسیج نسبی تصریح کرد که اقدامات برای بسیج بخشی از نیروها از امروز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در روسیه آغاز خواهد شد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بلافاصله پس از امضای این حکم اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده خواهند شد که نزدیک به ۱ درصد از منابع بسیج عمومی در دسترس است.

پوتین روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه در جریان یک نطق تلویزیونی با اعلام بسیج نسبی در روسیه افزود: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در ۱۹۹۱ آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین هشدار داد: کسانی که روسیه را تهدید هسته‌ای می‌کنند، جهت باد به سمت خودشان برمی‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.