صحن و سرای رضوی به مناسبت ایام پایانی صفر به ویژه فرارسیدن سالروز رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به صورت حداکثری با استفاده از فرش‌های ماشینی و دستباف مفروش می‌شود.

مفروش کردن ۱۷۰ هزار مترمربع از صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر در دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، صحن و سرای رضوی این روزها مملو از خیل ارادتمندانی است که به عشق پابوسی حرم حضرت رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر، از راه دور و نزدیک به این حریم آسمانی مشرف شده‌اند. خادمان فرش آستان قدس رضوی نیز در این ایام پرشورتر از همیشه در تکاپو هستند تا صحن‌های این سرای ملکوتی را به طور منظم مفروش کنند تا زائران و مجاوران با آرامش‌خاطر به زیارت و اقامه نماز بپردازند.

فرش‌آرایی ۱۷۰ هزار مترمربع

فرش‌آرایی بارگاه نورانی امام رئوف(ع) در دهه آخر صفر همچون سایر مناسبت‌ها به صورت حداکثری با توجه به نیاز زائران و مجاوران و برگزاری مراسم سوگواری این ایام و برپایی نمازهای جماعت، در صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و حتی حریم این بارگاه انجام می‌شود به طوری که علاوه بر ۳۰ هزار مترمربع فرش‌آرایی در رواق‌ها، ۱۴۰ هزار مترمربع از صحن‌ها نیز با توجه به حضور هیئت‌های عزاداری مفروش خواهد شد.
همچنین در مجموع حدود ۷۵ هزار مترمربع فرش ماشینی از سوی آستان قدس رضوی به موکب‌ها به صورت امانی تحویل داده می‌شود.

غبارروبی شبانه‌روزی فرش‌ها
خدمات تنظیف و غبارروبی فرش‌ها در اماکن متبرکه رضوی نیز با توجه به نیاز به طور منظم و شبانه‌روزی در حال انجام است. همچنین فرش‌های مورد استفاده طبق برنامه مشخص به صورت روزانه به قالی‌شویی منتقل می‌شود چنان‌که پیش‌بینی شده به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تخته فرش به قالی‌شویی تحویل داده شود.

با توجه به پیش‌بینی تشرف پرشور زائران به حرم ملائک پاسبان رضوی در ایام پایانی صفر، میزان حضور نیروهای اداره خدمات فرش حرم مطهر رضوی نیز در این ایام تقویت خواهد شد و فرش‌آرایی حرم مطهر با حضور بیش از ۵۰۰ نفر در سه شیفت انجام خواهد شد. خادمیاران بخش نظارت بر خدمات فرش نیز به صورت ۲۴ ساعته از فرایند فرش‌آرایی حرم مطهر بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.