مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: در دهه پایانی صفر برنامه‌های متعدد فرهنگی برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

تدارک برنامه‌های گسترده برای زائران غیرایرانی دهه پایانی صفر در حرم رضوی

به گزارش قدس انلاین،سید محمدجواد هاشمی‌نژاد؛ مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با تشریح برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی برای زائران غیر ایرانی بیان کرد: امسال در این دهه برنامه‌های متعددی ویژه زائران اردو زبان در رواق غدیر و عرب زبان در صحن غدیر و رواق دارالرحمه در دو نوبت ظهر و شب تدارک دیده شده است.

برگزاری نشست‌های مختلف با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی
وی با اشاره به جزئیات برنامه‌های درنظر گرفته شده ویژه زائران عرب زبان تصریح کرد: نشست «مسیر الانتصار» از جمله برنامه‌هایی است که با حضور ۸۰ نفر از نخبگان عرب زبان دوم مهر ماه از ساعت ۱۶ در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به دیدار و گفتگوهای حضرت رضا(ع) با بزرگان ادیان، نشستی با محوریت بررسی شخصیت حضرت رضا(ع) با حضور سه تن از اندیشمندان شامل دو نفر مسلمان و یک مسیحی برگزار می‌شود تا در این نشست با یکدیگر به گفت‌وگو ‌بپردازند.
هاشمی‌نژاد با اشاره به حضور محمد صافی یکی از سخنران‌های مطرح کشور عراق در در دهه پایانی صفر افزود: این سخنرانی با موضوع امام رضا(ع) در شب شهادت حضرت رضا(ع) بعد از نماز مغرب و عشا در صحن غدیر برگزار می‌شود.
برپایی برنامه‌های ویژه اردو زبان‌ها
وی با اشاره به حضور اردو زبان‌ها در حرم مطهر رضوی به‌صورت کاروانی تصریح کرد: با توجه به این‌که مدت حضور زائران اردو زبان در حرم مطهر حضرت رضا(ع) معمولا یک تا دو روز خواهد بود، برنامه‌های فرهنگی شامل بیان احکام، سخنرانی و حرم گردی و اهدای بسته‌های فرهنگی برای آن‌ها تدارک دیده شده است.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری سخنرانی با حضور یکی از سخنران‌های برجسته اردوزبان در ۳ روز پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: در این مراسم همچنین مداحان مطرح اردو زبان به مداحی و عزاداری به سبک کشور خود می‌پردازند.
هاشمی‌نژاد با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ اردو زبان‌ها در حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یک هفته بعد از دهه پایانی ماه صفر معمولا شاهد تشرف زائران اردو زبانی که از کشور عراق و مراسم پیاده‌روی اربعین به حرم مطهر رضوی هستیم، در صورت حضور گسترده زائران اردو زبان، اجتماع بزرگی در صحن کوثر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.