درحالی مدافعان مرکزی تیم ملی فوتبال ایران مجبور به ترک اردوی این تیم در تهران شدند که احتمال دارد از لیست نهایی کی‌روش برای حضور در جام جهانی جا بمانند.

احتمال کنار گذاشته شدن کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده از تیم ملی

به گزارش قدس آنلاین، اردوی تیم ملی فوتبال ایران امروز (جمعه) با حضور تنها هشت بازیکن در مرکز ملی فوتبال پیگیری شد. در ابتدای این تمرین اما کارلوس کی‌روش در مصاحبه با خبرنگاران از اینکه برنامه و آماده‌سازی این تیم در مسیر درستی حرکت نمی‌کند، گلایه کرد. کی‌روش در این روز به غیر از بازیکنان ملی‌پوش استقلال که قرار است روز چهارشنبه در سوپرجام به میدان بروند، محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده را هم در اختیار نداشته است.

این بازیکنان که در تیم الاهلی قطر شاغل هستند با تعطیلی مسابقات لیگ قطر مانند دیگر لژیونرهای قطر، این کشور را ترک کردند و به اردوی تیم ملی پیوستند، اما بعد از گذشت مدتی با تأکید مدیریت باشگاه‌شان مجبور به بازگشت به قطر شدند. این درحالی است که امید ابراهیمی دیگر لژیونرِ تیم ملی ایران که در قطر شاغل است در تمرینات تیم ملی هنوز حضور دارد و برخلاف کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده به قطر بازنگشته است.

براساس تقویم فیفا باشگاه‌ها تنها یک هفته پیش از آغاز مسابقات جام جهانی می‌توانند بازیکنان‌شان را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند و در پروسه برگشت خوردن کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده نمی‌توان اشکالی از باشگاه قطری گرفت، ولی در این میان مسئله‌ای که وجود دارد، این است که باشگاه‌های قطری همه بازیکنان خارجی‌شان را آزاد کرده‌اند، ولی این دو بازیکن ایرانی دوباره به قطر فراخوانده شدند.

این در حالی است که اخیراً مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در باشگاه الاهلی قطر حاضر و ضمن گفت‌وگو با مدیران و مربیان این تیم پیگیر وضعیت کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده شده بودند. حتی در این دیدار، نبی به‌خاطر اینکه باشگاه الاهلی دو بازیکن ایرانی‌اش را در اختیار اردوهای تیم ملی می‌گذارد، تشکر کرد اما حالا بعد از گذشت مدت کوتاهی با بازگشت این بازیکنان به قطر، مشخص شد که این نشست منفعت چندانی برای تیم ملی ایران نداشته و تنها به گرفته شدن چند عکس یادگاری و رد و بدل شدن هدایا ختم شده است.

کی‌روش در قسمتی از مصاحبه امروزش اشاره می‌کند که گذراندن پنج هفته بدون بازی فوتبال برای این دو مدافع میانی تیم ملی ایران در قطر، سخت است و این موضوع می‌تواند حضورشان در لیست نهایی تیم ملی را تحت‌الشعاع قرار دهد. این درحالی است که تیم ملی اخیراً با مصدومیت‌های سردار آزمون و اللهیار صیادمنش در خط حمله با شوک روبه‌رو شده بود و حالا با احتمال کنار گذاشته شدن دو مدافع مرکزی به نوعی چراغ هشدار برای تیم ملی ایران روشن می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.