قزوین - ایرنا- فرماندار قزوین گفت: امروز دانشگاه می‌تواند خلا موجود برای شنیدن اعتراضات به حق را پر کند و مسوولان با حضور در ساحت دانشگاه مطالبات مردم را از زبان دانشجو به عنوان قشر بیدار جامعه بشنوند.

فرماندار قزوین: مسوولان با حضور در ساحت دانشگاه، مطالبات مردم را بشنوند

به گزارش قدس آنلاین، عباس کاظمی روز دوشنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، افزود: وقتی فضای گفت و گو در جامعه ایجاد شود و در فضای منطقی مثل دانشگاه نظریات و دیدگاه های مختلف شنیده شود ما به راحتی می توانیم معترض را از اغتشاشگر تشخیص بدهیم چرا که در فضای امنیتی و اغتشاش اولین چیزی که قربانی می شود حق معترض مظلوم است که نادیده گرفته می شود.

کاظمی در پاسخ سوال یکی از دانشجویان در خصوص مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت، گفت: دولت سیزدهم ابتدا وعده حفظ جان به مردم داد و با تلاش مجاهدانه آمار کشته های بیش از ۷۰۰ نفر در کرونا را امروز به حداقل ممکن رسانده است.

وی گفت: وعده مهم دوم دولت ترمیم شاخص های اقتصادی بود که علی رغم کسری بودجه و مشکلات بزرگی مثل خشکسالی و بدهی های سنگینی که برای دولت جدید ایجاد شده بود امروز همه شاخص های اقتصادی نشان می دهد که حرکت کلان دولت رو به پیشرفت بوده و فضا به نفع مردم تغییر کرده است.

کاظمی ادامه داد: البته مشکلات زیادی داریم و ما همیشه به مردم بدهکار هستیم، اما تمام سعی ما این است که مردم در حداقل زمان ممکن، تاثیر اقدامات انجام شده را در سفره معیشت خود ببینند.

وی افزود: با اقدامات دولت سیزدهم، نرخ رشد نقدینگی کاهشی شده و نرخ تورم هم نزولی است و با اقدامات خوبی که در زیرساخت های حوزه صنعت و کشاورزی شده امروز در حجم ذخایر استراتژیک ارزاق مردم از وضعیت بغرنج سال گذشته به یک ثبات قابل اتکا رسیده ایم.

فرماندار قزوین در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در رابطه با گشت ارشاد، گفت: باید قبول کنیم تصویر درستی از چرایی و نحوه انجام وظایف آن چیزی که گشت ارشاد نام دارد در بین مردم ارائه نشده، آنچه که مورد پذیرش جامعه ماست حیا و عفت و رعایت حریم اسلام در پوشش و مراودات است، این موضوع نیاز به یک ضمانت اجرایی دارد و سوال این است که باید با چه روشی با کسی که عامدانه حیا را نشانه گرفته و به دنبال ترویج برهنگی و اباحه گری در جامعه است مقابله کرد.

وی افزود: قطعا در روش ها و نحوه اجرا نیاز به همفکری داریم و پیشنهاد می کنم دانشجویان به خصوص در رشته های مرتبط با جامعه شناسی نسبت به ارائه راهکارهای نو برای این موضوع پیش قدم باشند.

کاظمی در رابطه با سوال دانشجوی دیگری در موضوع اتفاقات زندان اوین و تاخیر صورت گرفته در روشنگری ها، گفت: اتفاقی که در اوین افتاد نیاز به بررسی های فنی داشت و باید ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار می گرفت، اما نظام اسلامی نشان داد که صادقانه مستندات را در جهت تنویر افکار عمومی منتشر می کند.

کاطمی افزود: باید پذیرفت عصر امروز عصر ارتباطات و رسانه است و ما محکوم هستیم در این فضا روایت دست اول خلاق تولید کنیم و گرنه دشمنان ما روایت خود را که عمدتا روایت جعلی و جهت دار است در جامعه منتشر خواهند کرد.

وی گفت: قبول داریم که هم در ساختار و هم در محتوا در بعضی از اتفاقات روایت اول را از دست می دهیم و همین باعث می شود دشمن از یک موضوع خاص سوء استفاده های خود را داشته باشد بنابراین تمام جامعه به خصوص دانشجویان باید به سمت تقویت سواد رسانه ای حرکت کرده و هم محتوای روایت اول جذاب و خلاق تولید کنند و هم در قبال شبهات و روایت های جعلی عکس العمل به موقع نشان بدهند.

این مسوول در خصوص اتفاقات مربوط به خوابگاه دختران این دانشگاه هم گفت: به مسوولان نهادهای مختلف خارج از دانشگاه تاکید کرده ایم در جهت حفظ کرامت و حرمت دانشجویان هر گونه اقدام لازم را از طریق حراست و کمیته انضباطی دانشگاه پیگیری کنند و از این پس هم بر پایه همین سیاست، مدیریت داخلی دانشگاه را بهترین محل برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با دانشجویان می دانیم.

فرماندار قزوین ضمن تشکر از متولیان برگزاری این نشست و همچنین تقدیر از دانشجویانی که با صراحت و بی پرده سوالات خود را مطرح کردند ابراز امیدواری کرد: در راستای سیاست دولت سیزدهم در ساحت دانشگاه های مختلف استان شاهد برپایی هر چه بیشتر نشست های این چنینی با حضور مسوولان مختلف باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.