یک رسانه آمریکایی افشا کرد رئیس جمهور آمریکا در تماسی با همتای اوکراینی، عصبانی شده و از کوره در رفته است.

بایدن در تماس با زلنسکی از کوره در رفت

به گزارش قدس آنلاین، در تماس تلفنی میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی وی، بحث بر سر لیست کمک‌های ارسالی به کی‌یف بالا گرفته است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌بی‌اِس» به نقل از چهار فرد مطلع، ماه ژوئن (تیر ماه) بایدن در تماسی با زلنسکی از کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین خبر داد اما زلنسکی حرف او را قطع و شروع به شمردن کمک‌هایی کرد که خواستار آن‌ها بوده اما دریافت نکرده است. این کار زلنسکی باعث شد بایدن از کوره در برود.

سه فرد مطلع از این تماس گفتند، استیصال بایدن در برابر جنگ اوکراین به چند هفته قبل از تماس او با زلنسکی باز می‌گشت. در آن زمان بایدن و دستیارانش تلاش می‌کردند با سرعت هرچه بیشتر به اوکراین کمک کنند اما زلنسکی در سخنرانی‌های خود فقط از کمک‌هایی می‌گفت که انتظار داشته و دریافت نکرده است.

بعد از خشمگین شدن بایدن در تماس تلفنی پانزدهم ژوئن، زلنسکی در پیامی از کمک‌هایی که واشنگتن تا آن زمان ارسال کرده بود قدردانی کرد.

سی‌بی‌اس نوشت، عصبانی شدن بایدن در این تماس تلفنی، منعکس‌کننده این واقعیت است که او از همان موقع می‌دانست که احتمالاً به‌زودی حمایت کنگره و افکار عمومی آمریکا از ارسال کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین رنگ خواهد باخت.

در حال حاضر بایدن در تلاش است بسته کمکی دیگری برای اوکراین فراهم کند اما با مقاومت شماری از جمهوری‌خواهان و حتی دموکرات‌های هم‌حزبی خود در کنگره مواجه شده است. کاخ سفید مبلغ این کمک‌ها را به‌طور علنی اعلام نکرده اما گفته شده انتظار می‌رود بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.