امروزه که دشمنان، دانش آموزان و نوجوانان را وسیله دستیابی به اهداف شوم و پلید خود قرار داده‌اند، هفته دانش آموز بهترین فرصت جهت تبیین دستاوردهای نظام و تشریح ارزش‌های انقلاب اسلامی برای جوانان و نسل جدید است.

هفته دانش آموز، فرصتی برای آگاه سازی نسل جدید از اهداف انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین هرساله از هفتم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت شهید فهمیده تا سیزدهم آبان به عنوان هفته دانش آموز نامگذاری شده که یکی از برنامه‌های آن یادواره شهید فهمیده است که الگویی شایسته و برجسته‌ از ایثار، جهاد و شهادت برای دانش آموزان بسیجی و جوانان محسوب می شود.

۱۳ آبان، نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی و نقطه عطفی برای حرکت ملت بزرگ ایران است و هفته دانش آموز، یادآور حماسه آفرینی بزرگ مردانی است که با خون خود، درخت انقلاب را آبیاری کردند.

امروز شهدای دانش آموز، بهترین الگوی مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی هستند و دانش آموزان بسیجی در سنگر تعلیم و تربیت، قله‌های علم و اخلاق را درمی‌نوردند تا آینده کشور را تضمین کنند.

در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید در سراسر کشور تقدیم انقلاب شده که از این تعداد ۲۸۳ دانش آموز شهید سهم استان قزوین است.

استان قزوین با ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارای ۱۴۱ هزار بسیجی در بیش از یک هزار و ۹۷ واحد آموزشی است.

همزمان با این هفته، جمعی از دانش آموزان قزوینی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید حسین فهمیده را از ضرورت‌های دفاع مقدس دانستند و گفتند: جامعه امروز به ویژه قشر دانش آموزی بیشتر از گذشته به الگوهای کم نظیری مانند شهید فهمیده نیاز دارد.

به گفته این دانش آموزان، انتقال خاطرات دفاع مقدس و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان مهمترین موضوع درسی برای دانش آموزان است.

یادآوری‌ خاطرات شهید فهمیده بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان امروز

یک دانش آموز بسیجی در قزوین ۱۳ آبان را روز دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام دانست و گفت: آمریکا امروز تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را به کار گرفته تا شاید بتواند از فرزندان عاشورایی امام و رهبری انتقام بگیرد که بارها ضرب شصت آنها را از قلب تهران در لانه جاسوسی تا اعماق خلیج فارس با تمام وجود درک کرده است.

حسین کبیری افزود: ملتی که شعار هر روزه‌اش "هیهات من الذله " است و در مکتب آزادگی و شهادت طلبی رشد کرده، هیچ گاه زیر بار ظلم و استبداد نخواهد رفت.

وی اضافه کرد: تداعی و یادآوری‌ خاطرات شهید فهمیده برای جوانان و نوجوانان امروز می‌تواند بهترین الگو در زندگی و آینده آنها باشد؛ همچنین آگاه کردن نسل جوان از مهمترین وظایف مسوولان جامعه از جمله مدیران آموزش و پرورش است تا دانش آموزان بتوانند هویت بسیجی خود را در مدارس به درستی درک کنند.

مریم عروجی دیگر دانش آموز قزوینی در این خصوص گفت: هفته دانش آموز یادآور حماسه و ایثار شهید فهمیده است، دانش آموز ۱۳ ساله‌ای که شجاعت خود را به عنوان نوجوان مؤمن و انقلابی ایرانی به جهانیان نشان داد.

به گفته وی دانش آموزان باید برای حفظ اقتدار کشور، راه آن شهید را ادامه داده و از دستاوردهای آن پاسداری کنند.

عروجی افزود: ما باید قدردان شهیدان انقلاب باشیم که در سال‌های جنگ و مقاومت علیه دشمنان با اقتدار از کشورمان دفاع کردند.

هفته بسیج دانش آموزی بهترین فرصت برای تبیین روحیه جهاد و شهادت طلبی

رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین در این باره گفت: در حال حاضر ۲۴۰ هزار دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل‌اند که ۶۰ درصد این دانش آموزان عضو جامعه بسیج دانش آموزی هستند.

سرهنگ ابراهیم رسولی فر افزود: امروز بسیج دانش‌آموزی به عنوان نهادی قانونمند در مدارس کشور در کنار تعلیم و تعلم، در جهت‌دهی و هدایت نوجوانان و دانش‌آموزان به سمت ارزش های انقلابی و اسلامی نقش مهم و موثری را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه بسیج دانش آموزی تربیت نیرو و کادر انقلابی برای تثبیت ارزش‌های نظام است، تاکید کرد: تشریح فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برای آیندگان در حراست از دستاوردهای شهدا مؤثر است.

سرهنگ رسولی فر با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب است، اظهار داشت: امروز جنگ ما با دشمن جنگ رسانه‌ای و ترکیبی است که باید با آگاهی کامل علیه آن اقدام کرد.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور، تصریح کرد: دشمنان در وقایع اخیر از هیجانات و احساسات نسل جوان و نوجوان سوء استفاده کردند و هفته بسیج دانش آموزی بهترین فرصت برای معرفی بسیج، روحیه جهاد و شهادت طلبی است.

این مسوول با اینکه دشمنان نمی‌توانند با تحریم و تهدید این ملت بزرگ را از اهداف متعالی خود سست و متزلزل کنند، ادامه داد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های معاند سراغ دانش آموزان رفتند و واقعیت ها را وارونه جلوه دادند.

وی اضافه کرد: دشمنان با طراحی برنامه‌های مدون برای تسلط بر افکار دینی و اعتقادات نوجوانان تلاش می کنند و با تشکیل اتاق فکر و اجرای طرح‌های پیشنهادی بر انجام فتنه‌های خویش اصرار می‌ورزند.

سرهنگ رسولی فر افزود: حوادث اخیر نشان داد دشمنان، برنامه‌ های گسترده‌ ای برای ناامید کردن نوجوانان و جوانان این مرز و بوم طراحی کرده‌اند که سازمان بسیج دانش آموزی وظیفه دارد با هوشیاری، ابتکار عمل و خلاقیت مبتنی بر شناخت و نیاز دانش آموزان با طراحی برنامه‌های جذاب فرهنگی، این توطئه ها را خنثی کند.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به سؤالات و ابهامات دانش آموزان براساس درک و سواد آنها تاکید کرد: ضمن بالا بردن سواد رسانه‌ای دانش آموزان، ساماندهی فضای مجازی باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان بخش دانش آموزی استان قزوین خاطر نشان کرد: امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار " ایران – قوی " از ۶ تا ۱۳ آبان ماه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های این هفته، معرفی گسترده بسیج دانش آموزی به عموم دانش‌آموزان و تبیین نقش بسیج در عرصه‌های پیش روی انقلاب با اولویت امیدآفرینی و معرفی سبک زندگی درست نوجوان ایرانی است.

سرهنگ رسولی فر تاکید کرد: ۱۳ آبان تنها متعلق به قشر دانش‌آموز نیست، بلکه این روز متعلق به همه اقشار مردم و نماد مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران است، افزود: تبعید امام خمینی به ترکیه، کشتار دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، هرکدام در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت.

سرهنگ رسولی فر افزود: یادآوری حوادث آن روزها به دانش‌آموزان و دانشجویان موجب می‌شود که آنان قدر روزهای انقلاب را بیشتر بدانند.

دشمنان امروز، جوانان را نشانه گرفته‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند، گفت: دشمنان در هجمه جدید علیه ایران اسلامی، اعتقادات جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته‌اند.

نقی سیاهکالی مرادی افزود: آمریکا با ایران دشمنی دیرینه دارد که کودتای ۲۸ مرداد و تحمیل جنگ به ایران بخشی از این دشمنی است و بصیرت و هوشیاری جوانان می‌تواند آنان را از گزند دشمنان و وسوسه‌های شیاطین مصون دارد بنابراین ارتقای بصیرت بسیار حائز اهمیت است.

این مسوول تاکید کرد: امروز در حالی به استقبال ۱۳ آبان می‌رویم که بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و دانش‌آموزان نقش مهمی در پاسداری از ارزش‌های آن و بالندگی و شکوفایی میهن سربلند ایران اسلامی داشته‌اند و با آگاهی و هوشیاری در جهت تعالی نظام اسلامی گام برداشته‌اند.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه بدون تردید استکبارستیزی از مهم‌ترین پیام‌های ۱۳ آبان است، افزود:دنیای استکبار امروزه با توسل به همان ابزارها و شیوه‌های همیشگی خود یعنی تهدید، تحریم و فشار اقتصادی، منافع ملی کشور را هدف قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی ‌و انقلابی ‌جامعه، مؤثر بوده‌اند و ویژگی ضداستبدادی و استکباری آنها جزو ‌هویت جدانشدنی‌شان به ‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از جمله کسب رتبه ۱۶ در تولید علم، رتبه چهار در نانو، رتبه دوم جهان در پزشکی، رتبه سیزدهم دنیا در قدرت نظامی، رتبه ۱۰ در قدرت موشکی و داشتن ۲۸ هزار نویسنده زن و ۲۱ هزار خانم هیات علمی در مقایسه با ۲۱ نفر در قبل از انقلاب، افزود: اینها بخش کوچکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سیاهکالی مرادی افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور همیشه در شرایط‌ مختلف نقش آفرینی‌ زیادی داشته‌اند که نمونه بارز آن جانفشانی های این دانش آموزان در دوران دفاع مقدس است.

برآیند:

بدون شک دانش آموزان همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن نقش بسزایی داشتند، در تثبیت و تداوم آن دارای نقش محوری خواهند بود.

حضور دانش آموزان و فداکاری‌های آنها در روزهای منتهی به انقلاب و جنگ تحمیلی توطئه دشمنان را خنثی کرد، از این رو توجه جدی به دانش آموزان و فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت همه جانبه‌ آنان تضمینی برای پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.