وزارت دفاع آمریکا از اعزام تعدادی از متخصصان و کارشناسان نظامی پنتاگون به اوکراین خبر داد.

آمریکا تعدادی از کارشناسان نظامی پنتاگون را به اوکراین اعزام کرد

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه خبری هیل از اعزام متخصصان تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا به اوکراین به منظور بازرسی و نظارت بر تسلیحات آمریکایی که در جنگ علیه روسیه استفاده می‌شود خبر داد.

براساس این گزارش، هیل مدعی است، به غیر از نظامیانی که از سفارت واشنگتن در کی‌یف محافظت می‌کنند، این اولین هیات نظامی آمریکایی است که به اوکراین می‌رود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که نظامیان آمریکایی را برای جنگ به اوکراین اعزام نخواهد کرد اما تصمیم جدید پنتاگون باعث افزایش نگرانی‌ها به ویژه در میان جمهوری‌خواهان در زمینه چگونگی تاثیر نظامی آمریکا در اوکراین شده است.

یک مقام ارشد پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، شواهد معتبری در زمینه انحراف تسلیحات ارائه شده به اوکراین ندیده است.

برخی کزارشها حاکی از این است که تسلیحات صادراتی آمریکا به اوکراین به دست گروههای افراطی که در کنترل دولت نیستند افتاده است و یا گفته شده است که در بازارهای سیاه در حال خرید و فروش است.

این مقام پنتاگون با اشاره به این موضوع گفته، ما از همه احتمالات باخبر هستیم و تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از این انحرافات به کار خواهیم گرفت.

وزارت دفاع آمریکا نگفت که چه تعداد از کارشناسان نظامی پنتاگون به اوکراین اعزام شده‌اند یا کجا اقدام خواهند کرد.

با این حال «پت رایدر» معاون رسانه‌ای پنتاکون روز سه شنبه گفته که پرسنل سفارت آمریکا از هر جبهه مقدمی دور هستند. اما او نیز اشاره ای به شمار کارشناسان نظامی آمریکایی در اوکراین و اینکه چه زمانی این افراد وارد اوکراین شده اند نکرد.

دولت روسیه بارها به کشورهای غربی در زمینه ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است. دولت چین نیز ارسال سلاح به اوکراین را عامل تشدید تنش‌ها و تداوم شرایط فعلی خوانده است.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.