مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آنفلوآنزا بعد از 20 مهرماه رو به افول رفته است، گفت: درمان بیماری ویروسی آنفلوانزا نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک نیست و راه درمان این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن است.

آنفلوآنزا در مشهد رو به افول/ آنتی‌بیوتیک برای آنفلوآنزا مضر است!

محمد احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین اظهار کرد: وضعیت آنفلوآنزا در مدارس، حاد نیست، ما با آموزش و پرورش در ارتباط هستیم و در مدارس مراقبان سلامت، شرایط را رصد می‌کنند و دانش‌آموز مبتلا یا علامت‌دار به سمت سیستم درمان هدایت می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تصریح کرد: براساس آمار مراجعه روزانه به مراکز دولتی، ابتلا به آنفلوآنزا در محدوده ٢٠ مهرماه افزایش داشت که آن زمان با آموزش و پرورش وارد تعامل شدیم و تصمیمات در خصوص رعایت پروتکل‌ها اتخاذ شد.

وی عنوان کرد: با ابلاغ پروتکل‌ها و اجرای آن‌ها، بیماری بعد از ٢٠ مهرماه شروع به افول کرد ولی هنوز نمی‌توان گفت آنفلوانزا کنترل شده است و همچنان باید پروتکل‌ها رعایت شود.

احمدیان متذکر شد: آنفلوآنزا یک بیماری فصلی است و شرایطش که مهیا شود در جامعه ظاهر می‌شود. طی دو سال گذشته به دلیل استفاده از ماسک شاهد شیوع آنفلوآنزا یا سرماخوردگی به صورت جدی نبودیم.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: منشا سه بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوانزا طیف‌های مختلف ویروس است که با علائم تنفسی ظاهر می‌شود و تست‌های متفاوتی برای تشخیص آن‌ها وجود دارد اما تمرکز درمان بیماری‌های ویروسی باید روی تقویت سیستم ایمنی بدن باشد چراکه برای بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا با منشا ویروس استفاده از آنتی‌بیوتیک مضر است و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی عنوان کرد: استفاده از آنتی بیوتیک زمانی برای بدن لازم است که به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن باکتری وارد بدن شود و ایجاد عفونت کند.

احمدیان با تاکید بر اینکه استفاده از آنتی‌بیوتیک در درمان آنفلوآنزا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه معضلی به نام «خوددرمانی» در جامعه وجود دارد که متاسفانه نتیجه آن تهیه بی‌رویه دارو و کمبود مقطعی دارو است.

گفت‌وگو از طاهره فجر داودلی

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.