۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 824394

کتاب «سلیمانی عزیز»؛ دربردارنده روایت‌هایی از زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی، به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه شد و قرار است به این زبان‌ها منتشر شود.

مخاطبان جدید «سلیمانی عزیز»

به گزارش قدس آنلاین، چاپ هشتاد و هشتم از کتاب «سلیمانی عزیز»، کار مشترکی از عالمه طهماسبی، لیلا موسوی و مهدی قربانی توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. کتاب حاضر گذری است بر زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به همراه متن وصیت‌نامه وی عرضه شده است.

«سلیمانی عزیز» از جمله اولین آثاری است که پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی به منظور معرفی بخشی از شخصیت و منش سردار منتشر شده و از زمان انتشار تاکنون، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. از جمله ویژگی‌های این اثر، روایت خاطرات به صورت کوتاه و با زبانی ساده و شیرین است.

به گفته مهدی قربانی، یکی از نویسندگان «سلیمانی عزیز»، ترجمه انگلیسی این اثر به اتمام رسیده و پس از انجام ویرایش نهایی منتشر خواهد شد. همچنین ترجمه عربی این اثر نیز منتشر شده و قرار است با برنامه‌ریزی در کشورهای مقصد توزیع شود.

او در گفت‌وگو با تسنیم، درباره هدف از نگارش کتاب حاضر گفت: مهم‌ترین موضوعی که برای نگارش کتاب «سلیمانی عزیز» مدنظر بود، تلاش برای معرفی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به جامعه بود.

وی ادامه داد: اطلاعات زندگی شهید سلیمانی را به‌صورت کامل نداشتیم و سعی کردیم هر موضوعی که درباره سردار سلیمانی به دست می‌آوریم به‌صورت مستند منتشر کنیم؛ به همین دلیل اگر خواننده این کتاب را بخواند سیری از زندگی وی را به دست می‌آورد.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

راویان: حجت‌الاسلام شیرازی و آیت‌الله سیدحمید حسینی از فرماندهان حشدالعبی

صحبت‌های جلسه تمامی نداشت. قرار شد باقی‌اش برای صبح فردا، ساعت شش.

هفت شب بود از جلسه زدیم بیرون. حاجی از آنجا کوبید رفت اصفهان، ملاقات یکی از جانبازهای نیروی قدس سپاه، بعد از حال و احوال و نشستن پای حرف‌های آن جانباز یک راست برگشت تهران. فردا صبح درست رأس ساعت شش نشسته بود توی جلسه.

فرماندهان حشدالشعبی نشسته‌اند. حاجی رو به جمع می‌کند و می‌پرسد: «شماها روزی چند ساعت کار می‌کنید؟» یکی سینه صاف می‌کند و زودتر از همه می‌گوید: «من روزی ۱۶ ساعت کار می‌کنم». حرفی از دهان حاج قاسم بیرون می‌آید که همه را شرمنده می‌کند: «من هر روز ۱۹ ساعت کار می‌کنم. شما هم باید همین‌طور باشید».

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.