در ادامه روند دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در لبنان چند روز قبل جوانی ۲۱ ساله خود را تحویل سرویس امنیتی این کشور داده و اعتراف کرد که از ۳ سال قبل با دشمن صهیونیستی ارتباط داشته است.

جاسوس موساد در لبنان خودش را تسلیم کرد

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان همچنان ادامه دارد، رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که یک جوان ۲۱ ساله طی روزهای گذشته به مرکز پلیس لبنان در منطقه بعلبک رفته و به جاسوسی برای دشمن صهیونیستی اعتراف کرده است.

روزنامه الاخبار در این زمینه گزارش داد، این جوان از اهالی شهر العصیره بوده و اعتراف کرده که از طریق یک اپلیکیشنی که عامل موساد در اختیار او قرار داده بود با دشمن صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کرد و اکنون عذاب وجدان گرفته و می‌خواهد خودش را تسلیم پلیس کند.

طبق اطلاعات موجود و اعترافات این جوان ۲۱ ساله لبنانی با نام مخفف «م.ح.ش»، او در سال ۲۰۱۸ داوطلبانه تصمیم به همکاری با دشمن صهیونیستی گرفته و بعد از برقراری تماس با سرویس جاسوسی اسرائیل گفته بود تمایل دارد با این سرویس همکاری کرده و اطلاعات و شماره تلفن‌ها و ... که اسرائیلی‌ها به دنبال آن هستند را در اختیار آنها قرار دهد.

به این ترتیب ارتباط جوان مذکور لبنانی با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی از ۳ سال قبل از طریق اپلیکیشنی که موساد برای جذب عوامل جاسوسی راه‌اندازی کرده آغاز شد. او در جریان اعترافات خود به بازپرسان اعلام کرد که اسرائیلی‌ها از مهارت وی در انجام ماموریت‌های جاسوسی و نیز اینکه خودش داوطلبانه اقدام به این کار کرده شگفت‌زده شده بودند. به این ترتیب م. ح. ش یک سری دوره‌های آزمایشی را گذرانده و بعد از جلب نظر عوامل موساد ماموریت خود را آغاز کرده بود.

جالب توجه است که نزدیکان این جوان لبنانی می‌گویند او فرزند یک خانواده محافظه‌کار بوده که مشکل مالی ندارد و همچنین فرد بسیار آرامی است. او یک مغازه لوازم الکترونیکی داشته که خیلی زود بدون دلیل موجهی آن را تعطیل کرده بود. وی اعتراف کرد که به درخواست عوامل موساد این مغازه را باز کرده بود تا وانمود کند پول‌هایی که به حسابش واریز می‌شود به خاطر فروش لوازم الکترونیکی و گوشی موبایل و .. است و به این ترتیب او بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هرماه از اسرائیلی‌ها پول می‌گرفته است.

منابع آگاه به روزنامه الاخبار گزارش دادند که عوامل موساد از جاسوسان خود خواسته‌اند برای ارتباط با آنها از یک اپلیکیشن خاص استفاده کنند که قابل ردیابی نباشد و سانسورهای اینترنتی را دور بزند. بر این اساس جاسوسان موساد اطلاعات حساس را در اپلیکیشنی که این سرویس جاسوسی در اختیار آنها قرار داده بود مخابره می‌کردند؛ اطلاعاتی که شامل مواضع و مکان زندگی و شماره تلفن‌های مسئولان حزبی و غیر حزبی مورد نظر رژیم صهیونیستی در لبنان است.

نیروهای امنیتی لبنان به منزل این جوان ۲۱ ساله رفته و در جریان تحقیقات متقاعد شدند که او از نظر روحی و روانی سالم است و بعد از همکاری با دشمن صهیونیستی ترسیده بود که توسط سرویس امنیتی لبنان دستگیر شود و همچنین نگران بود خانواده‌اش از این مسئله آگاه گردند بنابراین ترجیح داد خودش را تسلیم کند.

کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان مسئله‌ای است که از سال گذشته به شکل پررنگی در این کشور فاش می‌شود و تقریبا هر هفته رسانه‌های لبنانی از دستگیری جاسوسان موساد خبر می‌دهند که به تازگی شناسایی شده‌اند. در جریان بازجویی شعبه اطلاعات سرویس امنیت داخلی لبنان از جاسوسان دستگیر شده موساد در این کشور مشخص شد که ساده‌ترین و متداول‌ترین راه برای به دام انداختن افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان، فضای مجازی است. به این صورت که عوامل موساد با نفوذ در میان کاربران لبنانی با علایق و سلایق آنها آشنا شده و شماری از این افراد را گزینش کرده و سپس با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند، روند کشف شبکه‌های جاسوسی اسرائیل در لبنان توسط یگان اطلاعات سرویس امنیت داخلی این کشور و نیز سرویس امنیتی مقاومت ادامه دارد و تاکنون صدها نفر به جرم جاسوسی برای دشمن صهیونیستی در لبنان دستگیر شده‌اند که اغلب آنها از ماهیت کار خود اطلاعی نداشتند و بیشتر به دلیل مشکلات مالی گرفتار دام صهیونیست‌ها شده‌اند. در جبهه مقاومت فعالیت ضد جاسوسی اسرائیل به صورت شبانه‌روزی و در سطوح مختلف ادامه دارد و نتایج بزرگی در این زمینه حاصل شده است. اما مسئولان مربوطه بنا به دلایل امنیتی از افشای جزئیات خودداری کرده و این اطلاعات را در اختیار سرویس امنیت داخلی لبنان قرار داده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.