آیین وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله عباسعلی اختری نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه - ۱۱ آبان - در مسجد جامع جمهوری برگزار شد و تا ساعتی دیگر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده می‌شود.

آیین وداع با مرحوم آیت‌الله اختری در تهران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباسعلی اختری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری نهم آبان ماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روز گذشته در ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع جمهوری تهران برگزار شد، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و همچنین حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام محسن قمی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل حضور یافتند.

پس از آیین وداع، پیکر مرحوم اختری برای آیین تدفین به شهرری انتقال یافت تا از میدان اصلی این شهر به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع و در جوار این مرقد منور به خاک سپرده شود.

آیت الله عباسعلی اختری در سال ۱۳۱۸ شمسی در سمنان و در خانواده ای روحانی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در زادگاه خود ادامه داد و تحصیلات حوزوی را هم در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد و ۲۰ سال در آن حوزه به تحصیل و تدریس پرداخت. وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا به سمت ریاست کمیته انقلاب اسلامی شیروان منصوب شد. سپس در سال ۱۳۵۹ عهده دار مدرسه عالی کانون اسلامی اراک شد و با حرکت‌های انحرافی که در آنجا ایجاد شده بود به مبارزه پرداخت.

آیت الله اختری پس از پایان کار مجلس اول، به قضاوت در یکی از شعب دیوان عالی کشور پرداخت. سپس از طرف امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان سمنان و امام جمعه سمنان منصوب شد. او همزمان با فعالیت های سیاسی به تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی و نیز دانشگاه تهران و دیگر فعالیت‌های علمی - آموزشی پرداخت.

وی در ۱۳۷۹ به عضویت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درآمد. در ۱۳۸۰ از امامت جمعه سمنان استعفا کرد و به امامت جمعه شهر ری منصوب شد.

آیت الله اختری همچنین در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران بزرگ بود که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

وی در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری(دوره پنجم) که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد به عضویت خبرگان رهبری در آمد. سمت‌های دیگر وی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سمنان و نمایندگی ولی فقیه و بنیاد مسکن بود.

از آثار آیت الله اختری می‌توان به مواردی چون آشنایی با قرآن، امام و احیای ارزش های انقلاب اسلامی، تولی و تبری، درخشش علی در قرآن، نقش انتظار در سیر تاریخ، نظری به آیین جهاد در قرآن، جوان بر سر دوراهی، مدیریت فرهنگ کار، سیمای کارگزاران از دیدگاه اسلام و… اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.