وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، افزود: هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز بسته شده است.

وزیر نفت جزئیات دو قرارداد مهم اقتصادی با روسیه را تشریح کرد

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هایت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک ایران و روسیه گفت: بعد از سه سال این کمیسیون مشترک برگزار شد که توافقات خوبی هم در حوزه‌های مختلف انجام شد.از جمله این حوزه‌های مشترک را کشتیرانی، حمل و تقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت است، کارگروه‌ها به صورت فشرده از قبل روی این موضوعات تشکیل شد و دیروز جمع‌بندی خوبی با دولتمردان روسی انجام شد.

اوجی با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، افزود: هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز به کشورهای همسایه، داد و ستد پایاپای نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی بسته شده است. در این زمینه ماه گذشته صادرات فرآورده‌ها و سازمان دهنده پتروشیمی به روسیه انجام شده است.

وی تصریح کرد: بحث سواپ فراورده‌های نفتی را شروع کردیم و در حوزه سواپ گازی هم کارهای خوبی انجام شد و کریدور رشت- آستارا و اینچه برون توافقات خوبی انجام شد. ایران و روسیه دو کشور بزرگ هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.