۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 824477

اقامت در ویلا چه اقامت در ویلاهای جنگلی، اقامت در ویلاهای ساحلی، اقامت در ویلاهای واقع در مناطق مسکونی یا کوهستانی، نیازمند آگاهی اجاره کننده از مسائل مربوط به اجاره و وسایل و امکاناتش است.

برای اقامت در ویلا چه وسایلی نیاز است؟

یکی از دغدغه‌های اجاره کنندگان ویلا و متقاضیان اجاره ویلا چه برای چند روز و چه بیش از یک هفته، قیمت اجاره ویلای مناسب، وسایل مورد نیاز برای اقامت در ویلا و مدارک لازم برای اجاره ویلا است.در این گزارش، سفرمارکت به عنوان یکی از برترین پلتفرم‌های مقایسه قیمت خدمات گردشگری آنلاین در ایران، شما را با نکاتی درباره وسایلی که باید در ویلا همراه شما باشد آشنا می‌کند.

آنچه درباره اجاره ویلا باید بدانید

برای اقامت در ویلا چه وسایلی نیاز است؟

اگر قصد اجاره ویلا و خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت در یکی از شهرهای شمالی یا جنوبی یا شرقی یا غربی کشور دارید، به نکاتی توجه داشته باشید.یکی این‌که ویلا را از منابع رسمی اجاره کنید. سفرمارکت یکی از مراکز رسمی معرفی ویلاهایی با قیمت و امکانات مناسب در سراسر کشور است. عدم اجاره از منابع رسمی، می‌تواند از نظر حقوقی، دردسرآفرین باشد.

دوم این‌که در صورت بروز هر مشکلی در تجهیزات برقی و الکترونیکی و مکانیکی ویلا، مراتب را فورا به صاحب ویلا اطلاع دهید تا در زمان تخلیه، شارژ نشوید.

سوم این‌که سعی کنید پیش از اجاره ویلا، تصاویری از بخش‌های مختلف آن مشاهده کنید. مخصوصا اگر ویلا را به صورت اینترنتی اجاره می‌کنید. حتما تناسب اتاق‌ها با شمار نفرات، بررسی شود.

چهارم این‌که اقامت در ویلای جنگلی یا مسکونی یا ساحلی یا کوهستانی در چهار فصل سال، نیازمند تجهیزات گرمایش و سرمایش مناسب است. به این موضوع دقت کنید و نما و دکوراسیون ویلا شما را از این موضوع غافل نکند.

وسایل لازم برای اقامت در ویلا

به منظور اقامت در ویلا، نیازمند وسایلی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. اگر قصد اقامت بلند مدت در ویلا اجاره ای دارید، حتما بر اساس برنامه سفر و موقعیت جغرافیایی ویلا و فصل سال، امکان سنجی کنید.

مسافرانی که برای چند هفته یا چند ماه نسبت به اجاره ویلا در یکی از مناطق کشور اقدام می‌کنند، اگر چه هزینه آن‌ها به نسبت اقامت در هتل کم‌تر است، اما مسئولیت زیادی دارند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اجاره کنندگان ویلای مدت دار باید از آن آگاه باشند، مسئولیت حقوقی آن‌ها در برابر ویلایی است که اجاره کرده اند و باید مثل خانه خود از آن محافظت کنند.

اگر ویلای مبله شده را اجاره کرده‌اید، بایستی در زمان‌هایی که در ویلا ساکن نیستید، تدابیر امنیتی را در نظر داشته تا از سرقت وسایل ویلا جلوگیری کنید. متاسفانه یکی از چالش‌های بین اجاره دهنده و اجاره کنندگان ویلای مدت دار مبله، همین مساله محافظت از ویلا است که بعضا مورد کم توجهی قرار می‌گیرد.

اگر ویلای مبله شده اجاره می‌کنید و با کودکان و نوجوانان قصد اقامتی کوتاه مدت یا میان مدت دارید، حتما پیش از استفاده از وسایل ویلا، کودکان را نسبت به وسایل امانتی که در اختیارشان قرار دارد، آگاه کنید.

با توجه به افزایش سرسام آور هزینه خرید لوازم خانگی در سال‌های اخیر، گاه هزینه تعمیر یا خرید وسایلی که در ویلا توسط اجاره کننده شکسته یا معیوب می‌شود، از هزینه یک یا یک هفته اقامت در ویلا بیش‌تر می‌شود.

در صورتی‌که علاقه ندارید از وسایل موجود در ویلای مبله شده استفاده کنید یا آن را مناسب سلیقه خود نمی‌دانید، به تعداد نفرات، قاشق و چنگال و بشقاب و زیردستی و استکان و لیوان همراه داشته باشید.

اگر مشکل‌پسند هستید، سعی کنید به منظور نشستن روی مبلمان و تخت‌های ویلای اجاره شده، ملافه سفید تمییزی که به همراه آوردید پهن کنید تا هم لباس شما کثیف نشود و هم مایعات روی این وسایل ریخته نشود.

پاک کردن مایعاتی که روی مبلمان یا تخت ویلای مبله شده می‌ریزد، سخت است و گاه هزینه زیادی به شما و اجاره دهنده تحمیل می‌کند. با استفاده از ملافه تمییز، می‌توانید از آسیب‌های احتمالی به مبلمان ویلا جلوگیری کنید.

در صورتی‌که کیفیت آب ویلا برای شما اطمینان بخش نیست، همراه داشتن چند باکس آب معدنی توصیه می‌شود تا همواره آب تمییز و مطمئن همراه شما برای دم کردن چای و نوشیدن باشد.

برای جلوگیری از انتقال میکروب و قارچ در زمان استفاده از پتوهای ویلا، آن ها را داخل یک ملافه سفید تمیز که با خود آورده اید بپیچید تا پوست بدن شما با پتوی ویلا، تماس نداشته باشد.

هم‌چنین روبالشی برای قرار دادن بالش ویلا داخل آن جهت جلوگیری از تماس پوست سر و صورت با بالش ویلا، مد نظر شما باشد. این مسائل ساده می تواند سبب جلوگیری از بروز بیماری‌های پوست و مو شود.

توجه داشته باشید که پیش از شما، تعداد زیادی مسافر در ویلا ساکن بوده و شاید صاحب ویلا یا اجاره دهنده، به خوبی نسبت به ضدعفونی و شست‌وشوی ملافه و پتو و بالش اقدام نکرده باشد.

وسایل شخصی در ویلا

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما به عنوان اجاره دهنده ویلا، بایستی وسایل شخصی را نیز با خود به همراه آورید. مگر این‌که مطمئن شوید که ویلای اجاره‌ای، وسایل یک بار مصرف شخصی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

صابون، مسواک، خمیردندان، حوله، لباس راحتی و ملافه، از جمله وسایل شخصی است که توصیه می‌شود ساکنان ویلا همراه داشته باشند. از شامپو ویلا استفاده نکنید چرا که احتمال انقضاء تاریخ مصرف آن وجود دارد.

دمپایی برای تردد داخل اتاق ها و هم چنین داخل سرویس بهداشتی برای هر نفر ضروری است.

برای اقامت در ویلا چه وسایلی نیاز است؟

کلاه و عینک آفتابی برای تردد در مناطق ساحلی و جنگلی توصیه می‌شود که همراه شما باشد.

لباس‌های راحتی برای خواب و هم‌چنین تردد در داخل ویلا نیز در نظر داشته باشید. بالاخره بخشی از زمان اقامت شما در فلان شهر، در ویلای اجاره ای می‌گذرد و باید لباس راحتی همراه شما باشد.

اگر ویلای استخردار اجاره کرده‌اید، همراه داشتن لوازم شنا و آفتاب گرفتن هم ضروری است. پماد سوختگی، قرص سردرد، قرص ضد تهوع و هم‌چنین کرم ضد آفتاب از جمله وسایلی است که همراه داشتنش، خالی از لطف نیست.

اگر ویلای اجاره‌ای شما دارای آلاچیق در حیاط یا پشت بام است، همراه داشتن زغال با کیفیت برای پخت و پز و گرمایش توصیه می‌شود. البته این کار با اطلاع قبلی صاحب ویلا انجام شود.

همیشه یک چمدان بزرگ و خوب برای قرار دادن وسایل شخصی همراه شما باشد. مخصوصا اگر قصد استفاده از کمدهای ویلای اجاره ای را ندارید. اگر می‌خواهید سفری ارزان را تجربه کنید می توانید https://safarmarket.com/flights/charter را بخرید.

برای اقامت در ویلا چه وسایلی نیاز است؟

با توجه به نوسانات مکرر برق در سال‌های اخیر، همراه داشتن چراغ قوه در زمان‌های قطع برق، ضروری است. سعی کنید از دست زدن به تابلو برق و شیرفلکه‌های خودداری کنید تا مسئولیتی متوجه شما نشود.

در زمان‌هایی که اجاره ویلا در روزهای سرد نیمه دوم سال صورت می‌گیرد، همراه داشتن لباس‌های گرم ضروری است. لباس‌های شما هم برای تردد در بیرون ویلا و هم داخل ویلا، باید متناسب با وضعیت دما باشد.

در مناطق مرطوب شمالی کشور، به خصوص در روزهای گرم نیمه اول سال، عرق کردن و خیس شدن مکرر لباس رخ می‌دهد. لذا لباس های جایگزین همراه داشته باشید تا نسبت به تعویض مرتب لباس اقدام کنید تا دچار بیماری پوستی و قارچی نشوید. مخصوصا جوراب و لباس زیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.