وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که در آینده نزدیک کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در تهران برگزار خواهد شد.

امیرعبداللهیان: کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در آینده نزدیک برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) ۱۱ آبان ماه در تهران میزبان «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بود بعد از دیدار و گفت‌وگو در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا ضمن خیرمقدم به همتای سوری گفت: گفت‌وگوهای متنوعی را در خصوص پیگیری مناسبات دوجانبه به ویژه درباره همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری داشتیم. در مقایسه با یک سال گذشته حجم تبادل تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی داشته است. رفت و آمد هیأت‌های تجاری و اقتصادی در بخش خصوصی به صورت ویژه چشمگیر است.

امیرعبداللهیان افزود: ایران در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی در هماهنگی با سوریه از مواضع مشترکی برخوردار است. درباره روان سازی همکاری‌های تجاری واقتصادی مشورت کردیم.

وزیر خارجه ادامه داد: توافق داریم در آینده نزدیک کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را با حضور نخست وزیر سوریه و میزبانی مخبر معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.