وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوریه در خصوص گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد: طی روزهای آینده هیأتی از ایران به وین اعزام خواهیم کرد.

طی روزهای آینده هیاتی از ایران برای تقویت همکاری با آژانس به وین اعزام می کنیم

به گزارش قدس آنلاین فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز چهارشنبه یازدهم آبان در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران دیدار کرد. وزرای خارجه دو کشور همچنین در نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای نشست خبری گفت: گفت‌وگوهای مختلفی در خصوص همکاری تجاری و گردشگری داشتیم در حالی که در یک سال گذشته هم مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: توافقی داریم که بر اساس آن در آینده نزدیک، کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را با حضور نخست وزیر سوریه و میزبانی مخبر معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار کنیم.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما در خصوص شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده هیأتی از ایران به وین اعزام خواهیم کرد. بین آقای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌الملل اتمی اتفاق نظر وجود دارد و امیدواریم آژانس با تمرکز بر نگاه فنی براساس آنچه با هم در روزهای گذشته توافق کرده‌ایم نسبت به حل و فصل برخی از اتهامات مورد نظر آژانس و مطرح شده توسط آژانس علیه ایران بتوانیم از این مرحله از مسیر همکاری‌های فنی عبور کنیم.

وزیرخارجه ایران اعلام کرد: به موازات این اقدام در خصوص رسیدن به گام‌های نهایی توافق به رغم برخی اظهارات متناقض مقامات آمریکایی تبادل پیام‌ها ادامه دارد و نسبت به باز تنظیم جدول زمانبندی در چارچوب گفت‌وگوهای وین تبادل پیام‌ها از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا جریان دارد.

وی خبر داد: تا دقایقی دیگر با جوزپ بورل، هماهنگ کننده مذاکرات تماس خواهم داشت و درباره آخرین هماهنگی‌ها گفت‌وگو خواهم داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.