مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امسال وارد سومین پاییز خشک این کلانشهر شده ایم و برداشت بیش از ظرفیت از منابع زیرزمینی وضعیت خشکسالی را حادتر کرده است.

مشهد وارد سومین پاییز خشک خود شده است

به گزارش قدس خراسان آنلاین،حسین اسماعیلیان ظهر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری های مشترک فرهنگی بین شرکت آب و فاضلاب مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رونمایی از سه جلد کتاب در حوزه مدیریت مصرف آب اظهار کرد: برای گذر از شرایط تنش آبی در کنار اجرای کارهای سازه ای و اجرای طرح‌های تامین آب باید مدیریت مصرف نیز با جدیت پیگیری شود و در این خصوص دانش آموزان از مهمترین اقشار در نهادینه سازی مدیریت مصرف هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: آموزش و پرورش از مهمترین نهادها در راستای نهادینه سازی مدیریت مصرف در بین دانش آموزان است از این رو امروز تفاهمنامه همکاری منعقد و اقدامات آموزشی و تولید محتوای آموزشی در حوزه مدیریت مصرف در مقطع ابتدایی با همکاری آبفا مشهد و آموزش و پرورش استان عملیاتی می شود.

وی گفت: علاوه بر مباحث آموزشی، مسابقات مرتبط و اقدامات مشترک نیز طرحی شده است همچنین نتیجه اقدامات صورت گرفته در قالب نظام پایش و ارزشیابی انجام و از برنامه های تشویقی و انگیزشی نیز برای مشارکت بیشتر دانش آموزان استفاده می شود و کارگروهی از نمایندگان دو نهاد تشکیل و فعالیتها به صورت مستمر رصد می شود.

اسماعیلیان ادامه داد: همچنین شرکت آبفای مشهد سامانه آموزش تعاملی مصرف بهینه آب را در بستر وب طراحی کرده و در این سامانه، تولید محتوای مدیریت مصرف برای دانش آموزان و معلمان بارگذاری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: این سامانه به صورت کلاس به کلاس در مدارس مشهد معرفی خواهد شد تا دانش آموزان و معلمان از محتوای آموزشی داخل سامانه استفاده کنند و همه قسمت‌های سامانه قابل پایش است.

وی گفت: با مشارکت معلمان در موضوع مدیریت مصرف، اثربخشی اقدامات بیشتر خواهد بود لذا از ظرفیت آنها به عنوان مروجان مصرف آب باید استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: مشهد به مدت سه سال به عنوان شهر «حساس به آب» انتخاب شده و باید روی قشر دانش آموز برای فرهنگ‌سازی سرمایه گذاری شود.

امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: اهمیت آب برای همه قابل درک است و در راستای نهادینه کردن مدیریت مصرف آب در بخشهای مختلف همکاری های مشترک باید افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مردم باید مدیریت مصرف را جدی بگیرند تا درگیر جیره بندی آب نشویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.