بوشهر- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت:حماسه زنان لرده حماسه‌ای ملی برای زنان ایران اسلامی است و شانیت، جایگاه و ظرفیت لازم را برای مطرح شدن در سطح ملی دارد.

حماسه زنان لرده دشتستان در سطح ملی مطرح و تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، مینا بیابانی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: باید تلاش شود حماسه زنان لرده ضمن اینکه در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت برسد در سال‌های آینده در سطح یک جشنواره، همایش و برنامه ملی مطرح و به این وسیله حماسه آفرینی زنان ایرانی به خوبی معرفی شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: صدا و سیما نیز به شکل گسترده به موضوع زنان لرده پرداخته و با ساخت مستندهایی حماسه آفرینی زنان جنوب در مبارزه با استعمار برای جامعه تشریح شود.

وی با بیان اینکه موضوع حماسه زنان لرده در هویت سازی برای زنان ایرانی مهم است گفت: آنچه امروز با آن مواجه هستیم حاکی از فاصله گرفتن از هویت زن اسلامی ایرانی است و باید این نقاط عطف به عنوان موضوعاتی برای برجسته‌تر کردن نقش زنان مطرح شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: حوادث و شرایط پیش آمده تأمل برانگیز و تمام کم کاری‌ها، کاستی‌ها و غفلت‌های ما در این سال‌ها را گوشزد، یادآور و در معرض دیدگان ما قرار داد.

وی گفت: جوانان به عنوان آینده سازان هر کشور به شمار می‌روند و همه ما برای تربیت نسلی در تراز تحقق اهداف انقلاب تلاش می‌کنیم و اغتشاشات اخیر می‌تواند هشداری برای همه اصحاب و متولیان فرهنگ کشور باشد که خلاء ها و کوتاهی‌هایی که داشته‌ایم را جبران کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح روند رفتاری قبل اظهار داشت: در همین ارتباط می‌طلبد ضمن آسیب شناسی دقیق شرایط تلاش شود انس بیشتری نیز با جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

وی گفت: حوزه رسانه و فضای مجازی ما در سال‌های گذشته با تلاطم‌ها و نگرش‌های سیاسی با بی توجهی و ولنگاری مواجه بوده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور یادآور شد: در تمام کشورهای دنیا حتی کشورهای سکولار و لائیک قواعد و چارچوب‌های خاصی برای حوزه فضای مجازی، رسانه و مابقی حوزه‌های دیگر که انعکاس رفتاری در آن فضاها می‌تواند بافت اجتماعی و رفتارهای فرهنگی جوامع را تحت تأثیر قرار دهد وجود دارد.

حماسه زنان لرده دشتستان در سطح ملی مطرح و تبیین شود

وی با بیان اینکه در کشور ما به تمام حوزه‌ها با دید سیاسی نگاه می‌شود خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید ترتیبی اتخاذ شود که با تحولات سیاسی و استقرار هر جناح و حزب بر مسند دولت‌ها تصمیم به گونه‌ای گرفته شود که موضوعات اساسی در یک راستا و یک راهبرد مشخص باشد و در این تلاطم‌ها تحت تأثیر قرار نگیرند.

وی گفت: حوزه رسانه از جمله حوزه‌های مهمی است که در دو دهه اخیر حائز جایگاه خاصی بوده و در تغییر، تبدیل و تحول جوامع توانسته جایگاه ویژه ای برای خود به دست آورد.

بیابانی تصریح کرد: بسیج جامعه زنان در راستای روشنگری، آموزش و تربیت برنامه مدون دارد و باید با یک راهبرد دقیق و عمیق ناظر بر واقعیت‌های جامعه هدف قدم برداریم تا به مواضع درست دست یابیم.

وی گفت: امید می‌رود با توجه لازم جوانان و نوجوانان ما در مسیر صلاح قرار گیرند و جایگاه واقعی خود را در راستای ساختن ایران اسلامی پیدا کنند.

وی گفت: بسیج جامعه زنان به تناسب رسالتی که در حوزه زن، خانواده و تربیت دختران جوان و نوجوان انقلابی و در تراز تحقق اهداف نظام اسلامی عهده دار است برنامه‌هایی برای این موضوع در نظر دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: شعار زن، زندگی، آزادی که معاندان نظام مطرح می‌کنند تاریخچه آن به دهه ۸۰ که از سوی گروهک تروریستی پژاک برای دستیابی به اهداف خود برمی گردد و اکنون ضد انقلاب با نگاه محقرانه به زن و بهره‌برداری از جسم زن از این شعار استفاده می‌کند.

حماسه زنان لرده دشتستان در سطح ملی مطرح و تبیین شود

وی گفت: حجاب، پوشش و عفاف در دین مبین اسلام برای زنان و مردان مطرح است و در بانوان رعایت حجاب و عفاف سبب ایجاد امنیت و آزادی آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع می‌شود.

وی ادامه داد: زن زندگی آزادی یک مبحث متنزل از شأن و شخصیت زن را نشان می‌دهد این در حالی است که اسلام آن مفهوم دقیق و متعالی زن زندگی آزادی را در درون خود دارد.

وی افزود: حجاب را به عنوان حصر و محدودیت زنان قلمداد می‌کنند شاید به حسب ظاهر حجاب و پوشش زنان که منظور نظر اسلام است محدودیت ایجاد کند اما در واقعیت حجاب آزادی عمل و رفتار در حوزه اجتماع را برای زنان به دنبال دارد.

تدوین سند اعتلا و نقشه راه بسیج جامعه زنان

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به تدوین سند اعتلا و نقشه راه بسیج جامعه زنان گفت: این سند ۱۰ ساله از ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها برخوردار است.

وی گفت: اکنون سند نقشه راه اعتلای بسیج جامعه زنان به استان‌ها با برش استانی و شهرستانی بر اساس ظرفیت‌های مناطق ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه توجه به اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانواده یکی از مفاد سند یاد شده است اضافه کرد: در پنج سال نخست سند نقشه راه اعتلای بسیج جامعه زنان ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانواده در کشور به اشتغال پایدار می‌رسند و بر اساس این سند توجه ویژه‌ای به اشتغال بانوان در بخش‌های مختلف شده است.

۱۱ میلیون زن ایرانی زیر پوشش بسیج جامعه زنان

وی گفت: بسیج جامعه زنان به عنوان نهادی انقلابی با جمعیت ۱۱ میلیون نفری خود را وامدار انقلاب اسلامی می‌داند و پرچمدار این گفتمان سازی در عرصه زن و خانواده در حوزه رفتارهای انقلابی و بینش‌های دینی و انقلابی است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: بسیج جامعه زنان در تلاش است با استفاده از توان کارشناسان مجرب و متخصص برنامه‌های مختلفی بر اساس تحولات اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژی متناسب با نیازهای زنان، دختران و کودکان بر اساس راهبردهای دقیق تنظیم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.