خرم آباد- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در کشور تاکنون دو میلیون متر مربع به سرانه ورزشی کشور افزوده شده است.

۲ میلیون متر مربع به سرانه ورزشی کشور افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید سجادی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی پلدختر با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در کشور تاکنون دو میلیون متر مربع به سرانه ورزشی کشور افزوده شده است، اظهار داشت: با این وجود هنوز تکلیف بر گردن داریم و بایستی برای تکمیل تعدادی از مجموعه های ورزشی نیمه تمام تلاش کنیم و آن تعداد از مجموعه ها و سالن هایی هم که نیاز به بازسازی دارند اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از هنرهای مجموعه وزارت ورزش و جوانان نوع بهره برداری و نگهداری از مجموعه های ورزشی است، افزود: باید تلاش کنیم که سالن ها و مجموعه های ورزشی خالی از ورزشکار نمانند.

سجادی با تاکید بر اینکه همه فعالیت های ما در ورزش و جوانان محدود به اماکن ورزشی نیست، عنوان کرد: در استان لرستان طبیعت و رودخانه ها و منابع طبیعی فوق العاده ای وجود دارد که برای استفاده از آنها نیاز به فکر و خلاقیت وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: تکمیل اماکن ورزشی وظیفه وزارت ورزش و جوانان است اما باید از همه این فضاها به درستی استفاده شود و خالی نمانند.

وی با اشاره به مجموعه ورزشی پلدختر، گفت: باید تامین منابعی صورت گیرد و این مجموعه مجهز به تارتان شود تا نیاز به چمن مصنوعی نباشد.

سجادی با اشاره به رشته دو و میدانی، عنوان کرد: در این رشته، برخی از دوها روی پیست هشت خط و تعدادی از آنها هم میدانی هستند که شامل چهار رشته پرش و چهار رشته پرتاپ است.

وی با بیان اینکه دوومیدانی در استان لرستان پایگاه قوی دارد، افزود: پیست دوومیدانی در کنار فوتبال باید هم مختص دوها و هم میدانی ها باشد بنابراین پشت دروازه این مجموعه را هم تارتان می کنیم.

سجادی با گرامیداشت یاد و خاطره پورفرخ از قهرمانان لرستانی رشته دوومیدانی، بیان کرد: وی از قهرمانان و نام آوران رشته دوومیدانی شناخته شده در کشور بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استان لرستان منشا اتفاقات بسیار بزرگی در ورزش کشور و جوانان بوده است، عنوان کرد: شرایط تلخی که در سیلاب ۹۸ برای استان لرستان و شهرستان پلدختر ایجاد شد همه مردم را اندوهگین کرد و همه از جمله وزارت ورزش دوست داشتند به نوعی انجام وظیفه کنند.

سجادی گفت: امیدواریم منابعی فراهم شود تا در بحث تجهیزات و امکانات و لوازم ورزشی استان لرستان به صورت ویژه دیده شود.

وی با اشاره به وجود برخی کارهای تخصصی، تصریح کرد: امیدواریم روز به روز بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در تمام کشور و استان لرستان و شهرستان هایی که برخی کمبودها و مشکلات وجود دارد آنها را برطرف کنیم.

وزیر ورزش با اشاره به بازدید از ۱۳۴ شهرستان کشور از ابتدای فعالیت تا به امروز، افزود: حدود ۵۵ استان نیز تاکنون مورد بازدید قرار گرفته و کمبودها و مشکلات حوزه ورزش احصاء شده و امیدواریم بتوانیم شرایط مناسبی برای نوجوانان و جوانان کشور ایجاد کنیم و به ورزش کشور خدمت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.