نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت که مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق گفت‌وگو قابل حل است.

اولیانوف: مسائل باقی مانده ایران و آژانس قابل حل است

به گزارش قدس آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق گفت‌وگو قابل حل است.

اولیانوف در توییتر نوشت: «امروز با نماینده دائم ایران محسن نظیری اصل دیدار کردم. درباره مسائل مربوط به جلسه آتی شورای حکام آژانس (که ۱۶ تا ۱۸ نوامبر در وین برگزار می‌شود) رایزنی کردیم.»

وی در یک توییت دیگر نوشت: «من از همکاران ایرانی‌ام خواسته‌ام با دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رایزنی‌های سازنده‌ای داشته باشند. اطمینان دارم که مسائل باقی‌مانده مرتبط با سوابق برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به سرعت از طریق گفت‌وگوی سازنده حل شود.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران چندی قبل اعلام کرده بود، تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خردادماه سال جاری قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند. آژانس ادعا کرده که ایران بر خلاف تعهداتش در «توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی» مواد هسته‌ای خودش را اعلام نکرده است.

ایران در واکنش به این قطعنامه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران را متوقف کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.