به نظر می‌رسد آن سفرهای ارزانی که وزیر راه و شهرسازی برای تماشای بازی‌های جام جهانی وعده داده بود، میسر نشده است.

هزینه رفتن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چقدر است؟/ خبری از سفرهای ارزان نیست

به گزارش قدس آنلاین در حالی که بارها اعلام شد که مردم بلیت‌های جام جهانی با قیمت‌های بالا را نخرند و امکانات حمل‌ونقلی از طریق کشتی و هواپیما از ایران به قطر فراهم شده، به نظر می‌رسد آن سفرهای ارزان میسر نشده است.

بازی‌های جام جهانی فوتبال‌ ۲۰۲۲ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های ورزشی، از ۲۹ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۲۷ آذر ادامه دارد؛ از سراسر دنیا، تماشاگرانی برای تماشای این بازی‌ها به قطر خواهند رفت؛ از طرفی اولین بازی ایران در گروه B و با انگلیس، ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود و بازی‌های بعدی ایران، در تاریخ‌های چهارم و هفتم آذر است.

مسلما به دلیل نزدیکی قطر و ایران از نظر مسافت، تماشاگران ایرانی زیادی هم برای تماشای این بازی‌ها به قطر خواهند رفت. وزارت ورزش و امور جوانان اعلام کرده که برای هر یک از بازی‌های جام جهانی ۷۵۰۰ بلیت از سوی کشور قطر به ایران اختصاص یافته است.

با توجه به اینکه هزینه‌های اقامت در کشور قطر بالاست، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به مردم وعده داده بود که بلیت‌های قطر با قیمت‌های بالا را نخرند چون امکانات حمل‌ونقلی از طریق کشتی و هواپیما از ایران به قطر فراهم شده، اما به نظر می‌رسد این وعده‌ها تا این لحظه راه به جایی نبرده است.

محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، درباره قیمت پروازهای جام جهانی گفته بود پروازهای خارجی تابع شرایط ویژه‌ای است. با این حال در این بازه زمانی توافقات خوبی حاصل و مقرر شد تا طرف قطری روی سایت خود قیمت بلیت‌ها را به طور ‌ویژه برای سه روز بازی‌های ایران اعلام کند. همچنین ایران‌ایر نیز از شنبه قیمت‌های بلیت را اعلام خواهد کرد و مردم می‌توانند به سایت مراجعه و بلیت‌های خود را خریداری کنند.

البته قیمت دقیق بلیت‌های جام جهانی با کمی تاخیر، روز دوشنبه اعلام و مقرر شد از مبداهای تهران، شیراز، لار و لامرد پروازهایی با قیمت ۱۳ میلیون تومان به مقصد دوحه انجام شود؛ اما در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود بلیت‌ها در سایت ایران‌ایر به فروش خواهد رسید، تا کنون در وب‌سایت این شرکت و از مبدا تهران بلیتی قابل خریداری نیست و تنها از مبدا شهرهای شیراز و لار، آن هم در برخی از تاریخ‌های مقارن با بازی‌های ایران، بلیت‌ در سایت موجود است.

یکی دیگر از روش‌های رفتن به قطر نیز، استفاده از هواپیماهای شاتل اعلام شده است که تنها از مبدا کیش انجام می‌شود و در مورد این پروازها هم تا کنون جزئیاتی ذکر نشده، اما ایران‌ایر اعلام کرده که پروازی از کیش به قطر نخواهد داشت.

همچنین سازمان بنادر اعلام کرده بود که برای تماشاچیان جام‌جهانی، شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود؛ همچنین با ساخت چهار فروند اسکله رمپ در بندر دیر امکان تردد مسافر با قطر تا قبل از شروع جام جهانی تسهیل خواهد شد و در بندر بوشهر پروژه ساخت اسکله و بازسازی ترمینال مسافری در حال انجام است که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

با وجود این و در حالی که قیمت پروازهای ایران به قطر اعلام شده، تا کنون از جزئیات حرکت کشتی‌های ایرانی به قطر، چگونگی خرید بلیت و قیمت این‌ بلیت‌ها خبری نیست.

البته یکی از الزامات حضور در قطر، خرید بلیت بازی‌ها و داشتن هایا کارت (کارت ویژه مسابقات) است و ایرانی‌ها در خرید بلیت از سایت فیفا با مشکل مواجهند، از این رو سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران معتقد است که پروازهای جام جهانی باید به‌صورت تور تهیه شود؛ کما اینکه بلیت‌های این شرکت هم در حال حاضر به‌صورت چارتری به مراکزی سپرده شده که تورهای جام جهانی را هدایت می‌کنند.

تورهایی که در حال حاضر در بازار موجود است، اگرچه امکان خرید بلیت‌ برای سه بازی ایران را فراهم می‌کنند، اما قیمت‌های بالایی دارند و و به‌ندرت می‌توان در میان آنها امکان خرید بلیت یک بازی را با رفتن به قطر برای تماشای بازی و برگشتن به ایران، آنطور که وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده بود پیدا کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد آن سفرهای ارزانی که وزیر راه و شهرسازی برای تماشای بازی‌های جام جهانی وعده داده بود، در حالی که کمتر از ۲۰ روز به آغاز جام جهانی مانده، میسر نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.