۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 828291

همانطور که می دانید نهال گردو به علت سازگاری مناسب و عملکرد عالی که با اکثر شرایط آب و هوایی از خود نشان می دهد؛ یک انتخاب عالی برای کاشت در سرتاسر شهرهای کشورمان به حساب می اید. در بین ارقام نهال گردو؛ نهال گردو کانادایی یکی از بهترین و پرسودترین نهال‌های گردو شناخته می شود.

مزایای انتخاب ارقام کانادایی در باغ گردو چیست؟

قصد داریم بدانیم چرا کارشناسان گردو؛ خرید نهال گردو کانادایی را در تمامی باغ‌های کشور توصیه می کنند. پس با ما همراه باشید.

چرا کارشناسان گردو؛ خرید نهال گردو کانادایی را در تمامی باغ‌ها توصیه می کنند؟

ارقام نهال گردو دارای عملکرد بسیار عالی و سودآوری بالا در کشور به حساب میایند. اگر قصد احداث باغ گردو را دارید. ما به شما خرید نهال گردو کانادایی را پیشنهاد میکنیم. از مهم ترین دلایل ما برای معرفی ارقام نهال گردو کانادایی؛ موارد زیر است:

ارتفاع از سطح دریا : همانطور که میدانید کلیه ارقام نهال میوه و همچنین گردو برای رشد و سازگاری؛ باید در ارتفاع از سطح دریای مشخصی کاشته شوند. تا بتوانند با شرایط اقلیمی منطقه مطابقت یافته و بهترین عملکرد را به همراه داشته باشند. یکی از مزیت‌های خرید نهال گردو کانادایی؛ عدم وابستگی این رقم به ارتفاع از سطح دریا است. یعنی شما باغداران محترم میتوانید نهال گردو کانادایی را در باغ کلیه شهرهای کشور بکارید.

سازگاری با آب وهوا : مقاومت ارقام مختلف درختان در برابر گرما و سرما متفاوت است. این موضوع کاشت آنها را در برخی از شهرهای کشور ممکن می کند. خوشبختانه امروزه ارقام نهال گردو کانادایی مناسب برای کاشت در کلیه شرایط آب وهوایی و اقلیمی اصلاح و تولید می شود. یعنی شما میتوانید با توجه به ویژگی‌های نهال گردو کانادایی؛ آن را در باغ خود بکارید. برای کسب اطلاع از ویژگی‌های نهال گردو کانادایی به بخش اطلاعات محصول در سایت پالیز مراجعه فرمایید.

محصول دهی : همه ما میدانیم محصول دهی بیشتر و با کیفیت بالا؛ در میزان درآمدزایی شما از باغ گردو تاثیر گذار است. یکی از بالاترین محصول دهی با کیفیت در بین ارقام نهال گردو؛ متعلق به درخت گردو کانادایی میباشد. ارقام کانادایی قادرند بین ۸ تا ۱۶ تن باردهی در هکتار به همراه داشته باشند. این محصول دهی هرساله و به صورت یکدست انجام میشود. این مورد نشان میدهد باغ گردو کانادایی بیشترین درآمدزایی را در بین باغ‌های گردو سایر ارقام به همراه خواهد داشت.

گردو کانادایی : گردو کانادایی معمولا درشت بوده و به طور میانگین تا ۸.۶ گرم وزن دارد. این میوه دارای چربی طبیعی بالا و به رنگ سفید است. که در بین خریداری گردو طرفداران زیادی دارد.

عمر اقتصادی : عمر اقتصادی بالا یکی از مهم ترین مزیت‌های خرید نهال گردو کانادایی به حساب میاید. در صورت کاشت و پرورش این رقم و حفظ سلامتی آن؛ عمر اقتصادی درخت گردو کانادایی به بیش از ۱۰۰ سال میرسد. به طور میانگین ارقام نهال گردو کانادایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال عمر میکنند. البته طول عمر اقتصادی درختان به نحوه رسیدگی؛ نگهداری و آبیاری منظم درختان و حفظ سلامتی درختان و محافظت از آفات و بیماری‌ها در آنها وابسته است.

سن بلوغ : نهال‌های گردو کانادایی پیوندی بوده و سن بلوغ پایین تری دارند. این ارقام معمولا از سال اول پس از کاشت باردهی خود را در مقدار کمتر آغاز نموده و با رسیدن به سن ۳ تا ۵ سالگی یعنی سن بلوغ؛ باردهی آن‌ها به میزان حداکثری خود میرسد. پس از این سال تا پایان عمر اقتصادی درختان؛ در صورت سلامتی و نگهداری صحیح؛ به محصول دهی حداکثری خود ادامه میدهند.

مقاومت در برابر آفت و بیماری : نهال گردو کانادایی به علت اصلاحاتی که توسط نهالستان پالیز بر روی آن به انجام میرسد. اغلب دارای مقاومت بالاتری نسبت به سایر ارقام گردو خواهد بود. همانطور که میدانید ابتلای درختان به بیماری و آفت نتنها به محصول دهی همان سال خسارت وارد میکند. بلکه ممکن است اثرات آن تا سالهای سال برروی درخت باقی بماند. همچنین درمان بیماری و آفت با هزینه‌های زیادی همراه است. و در مواردی حتی پس از بهبودی کامل نیز ممکن است درخت؛ باردهی سابق خود را باز نیابد.

شناسنامه معتبر: نهالستان پالیز به همراه کلیه نهال‌های گردو کانادایی شناسنامه معتبر ارائه میدهد. در این شناسنامه که به بخش پایه پیوند الصاق میشود؛ اطلاعاتی نظیر نام تولید کننده؛ نام رقم؛ سن نهال و... به صورت چاپی وجود دارد. همچنین نهال‌های شناسنامه دار کاملا سالم و عاری از هرگونه بیماری و آفت و دارای ضمانتنامه کتبی ۲ ساله از سوی نهالستان خواهند بود. بنابراین شما باغداران محترم میتوانید نهال گردوی خود را به صورت تضمین شده و سالم خریداری نمایید.

بهترین نهال گردو

بهترین ارقام نهال گردو کانادایی به تفکیک آب وهوا :

  • نهال گردو کانادایی تیپ ۵ خشک و نیمه خشک

  • نهال گردو کانادایی تیپ ۶ گرمسیری

  • نهال گردو کانادایی تیپ ۷ سردسیری

  • نهال گردو کانادایی تیپ ۸ دوبارگل سردسیری

  • نهال گردو کانادایی تیپ ۹ سردسیری و کوهستانی

شما باغداران محترم میتوانید با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه باغ خود؛ میزان بارندگی و رطوبت و خشکی و سایر فاکتورهای تاثیرگذار؛ بهترین نهال گردو کانادایی را برای باغ خود خریداری نمایید.

همچنین کلیه اطلاعات مربوط به ارقام نهال گردو کانادایی در بخش اطلاعات محصول سایت پالیز قرار دارد.

لیست قیمت نهالستان پالیز

نهالستان پالیز؛ بزرگترین مرکز تولید و عرضه انواع ارقام نهال گردو در سرتاسر کشور.

نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ با افتخار بیش از نیم قرن است که به تولید؛ پرورش و اصلاح انواع ارقام نهال گردو برای کاشت در سرتاسر کشور پرداخته است. نهالستان پالیز دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی؛ مجوز از موسسه ثبت نهال و بذر؛ گواهی فعالیت میباشد. همچنین این مرکز به عنوان بهترین نهالستان تخصصی گردو از نگاه باغداران انتخاب شده است.

این مرکز به همراه کلیه نهال‌های گردو؛ شناسنامه معتبر؛ گواهی سلامت؛ گارانتی معتبر ۲ ساله؛ گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه ارائه میدهد.

شما باغداران محترم میتوانید با کارشناسان ما در نهالستان پالیز همه روزه و از طریق تماس تلفنی؛ آنلاین و حضوری در ارتباط باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید؛ کاشت و نگهداری از باغ گردو؛ سایر مقالات ما را در سایت پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ مطالعه فرمایید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.