استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دارای ظرفیت استثنایی بسیار بزرگی به واسطه وجود بارگاه منور رضوی است و لذا باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد.

استاندار خراسان رضوی: باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یعقوبعلی نظری ظهر پنجشنبه و در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت استثنایی بسیار بزرگی به واسطه وجود بارگاه منور رضوی است و لذا باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد زیرا سالانه شاهد حضور زائران بسیاری از نقاط مختلف جهان و ایران در مشهد هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید برنامه های محتوایی بسیاری فراهم شود تا زائران امام رضا (ع) در ایام فراغت خود بتوانند از آنان بهره مند شوند زیرا بیان نیکی های ائمه با زبان سینما، تئاتر و سایر هنرها باعث جلب بیشتر مردم به این خاندان خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا مکان ارائه و نوع فیلم به درستی انتخاب شود تا مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دهد و اگر هر کدام از این موارد دچار ضعف شود مخاطب به فیلم واکنش مناسبی نخواهد داشت.

امضای توافق‌نامه‌ای با استانداران در دستور کار قرار گرفت

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز در این دیدار اظهار کرد: امکان نمایش برخی از آثار سینمایی مناسب همراه با زیرنویس برای زائران خارجی وجود دارد و باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد تا شاهد تاثیرات معنوی باشیم.

رئیس سازمان سینمایی افزود: ویژگی منحصر به فرد خراسان رضوی نسبت به سایر استانهای کشور وجود بارگاه منور امام هشتم حضرت امام رضا(ع) است و این ظرفیت می‌تواند باعث شود تا این شهر برگزار کنننده جشنواره های سینمایی در حوزه زیارت باشد.

وی ادامه داد: با هدف شناخت ظرفیت های استانهای مختلف کشور، سفرهای استانی در نظر گرفته شد و اولویت این سفرها از استانهای محروم آغاز شد و نوزدهمین سفر، حضور در استان خراسان رضوی بود.

خزاعی گفت: بر همین اساس، امضای توافق‌نامه‌ای با استانداران در دستور کار قرار گرفت و امروز نوزدهمین تفاهمنامه استانی با توجه به تغییر رویکرد دولت سیزدهم و عزم جدی سازمان سینمایی برای احیای سینماهای استانی، توجه به زیرساخت سینماها در استان‌ها و تقویت سینمای جوان به امضا می رسد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: قرار است تا در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های کامل‌تر و جامع‌تری در استان خراسان رضوی اجرا شود همچنین تا پایان سال جاری با ساخت ۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می شود.

در پایان این نشست و با هدف تقویت سینمای استانی تفاهمنامه همکاری میان استاندار خراسان رضوی و رییس سازمان سینمایی کشور به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.