معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ایجاد شهرهای تازه تاسیس بدون در نظر گرفتن زیرساخت از مهمترین چالش های استان است به نحوی که شهرداری یکی از شهرهای تازه تاسیس استان با یک شهردار و یک کارمند اداره می شود.

اداره یکی از شهرداری های تازه تاسیس لرستان با یک کارمند

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا دالوند روز پنجشنبه در جلسه اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای لرستان افزود: در برخی موارد تبدیل و ارتقای روستاها به شهر با سرعت زیاد و بدون توجه به زبرساخت ها رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه به تازگی پنج شهرداری تازه تاسیس بدون توجه به زیرساخت های مورد نیاز در استان ایجاد شده است تصریح کرد: بدون زیر ساخت فرهنگی و عمرانی، درآمدهای خوبی هم ایجاد نمی شود و از طرفی شهروندان توقع ارتقای خدمات دارند که این موضوع باعث می شود مشکلات عدیده ای ایجاد شود.

وی با تاکید بر کمک های مالی ویژه برای شهرداری های جدید بیان کرد: در یکی از شهرهای تازه تاسیس لرستان یک شهردار و یک کارمند بدون ماشین و امکانات داریم که با این شرایط اتفاقی در خصوص توسعه رخ نخواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین در مورد وضعیت مالی شهرداری های استان و کمک های دولت گفت: از یکهزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری ها ۸۵میلیارد تومان کمک دولتی و بسیار ناچیز است.

دالوند یکی از مشکلات و چالش های جدی شهرداری های لرستان را مدیریت واحد و یکپارچه شهری برشمرد و افزود: همه دستگاه های خدمات رسان یک کارهای خدماتی دارند که در خصوص ارایه خدمات به شهروندان با شهرداری ها مشکل دارند که لایحه رفع این مشکل به تصویب رسیده که باید سریعتر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی همچنین خواستار توجه توجه ویژه به مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت و توسعه شهری و مسایل فرهنگی شد و ادامه داد: بازنگری در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها ضرورری است چراکه چون ریشه اصلی متروپل ها در این کمیسیون است.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای استان نقشه های طراحی شده بر مبنای محاسبات مهندسین ناظر، اجرا نمی شود و تخلف هایی وجود دارد و بارهایی به سازه وارد می شود.

دالوند گفت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ به یک جریمه اکتفا و اصل موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد که در خرم آباد ساختمان های اینچنینی بسیار است پس قانون باید بازنگری تا استحکام بخشی سازه و امنیت جانی شهروندان حفظ شود.

وی اضافه کرد: هیچ شهرداری در لرستان نتوانست است مدیریت پسماند و بازیافت را انجام دهد چون هزینه سرسام آوری نیاز دارد و در توان شهرداری نیست و با توجه به حجم پسماند برای بخش خصوصی هم صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته دالوند هم اکنون سه هزار و ۴۱۶ روستا در لرستان وجود دارد که یکهزار و ۳۸۰ مورد دارای شورا و یکهزار و ۳۶۲ روستا دارای دهیاری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.