آئین رونمایی از کتاب «متولد چهل و دو» مرور خاطرات زنده یاد حاج علی آقا شمقدری؛ یار دیرین رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

آئین رونمایی از کتاب «متولد چهل و دو» در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، آئین رونمایی از کتاب «متولد چهل و دو» مرور خاطرات زنده یاد حاج علی آقا شمقدری؛ یار دیرین رهبر انقلاب صبح امروز با حضور با حضور جمعی از اساتید، فرهیختگان، علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در سالن همایش مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد.



سید علیرضا مهرداد نویسنده کتاب متولد چهل و دو در این مراسم که به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مشهد برگزار شد، گفت: این کتاب در واقع حاصل 35 جلسه مصاحبه حمیدرضا صدوقی از پژوهشگران حوزه دفاع مقدس با مرحوم علی شمقدری و بیان خاطرات ایشان از پنجاه سال دوستی و همراهی با رهبر انقلاب است که به رشته تحریر در آمده است.



وی تصریح کرد: کتاب «متولد چهل و دو» نخستین کتاب از مجموعه کتاب های «در حدیث دیگران» است که در ۲۸۷ صفحه و ۱۵ بخش به چاپ رسیده است.



حمیدرضا صدوقی نیز در این مراسم گفت: در طول 35 جلسه مصاحبه ای که با مرحوم شمقدری داشتم ایشان با دقت فراوان، صداقت تمام و با عشقی که نسبت به نهضت امام خمینی داشتند سعی می کردند خاطرات خود را از دورانی که با رهبر انقلاب بودند بازگو کنند.



وی ابراز کرد: در مدتی که با مرحوم شمقدری مصاحبه و گفتگو داشتم متوجه شدم که این فرد به معنای واقعی یکی از فرهیختگان و خواص زمانه بودند.



سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم طی سخنانی به مقام والای مرحوم شمقدری اشاره کرد و گفت: مرحوم شمقدری انسانی وارسته بود و رهبر انقلاب در پیام تسلیتی که به مناسبت رحلت این مرد خدایی صادر کردند از ایشان به عنوان مردی مومن، انقلابی، متشرع و سرباز جبهه حق یاد کرده اند.



وی افزود: بیان خاطرات مرحوم شمقدری که در کتاب «متولد چهل و دو» به چاپ رسیده در واقع ادای دین به انقلاب و شخصیت های انقلابی است.



بختیاری بیان کرد: وقوع انقلاب اسلامی به اذعان بسیاری از افراد صاحب نظر بزرگ‌ ترین اتفاق قرن بیستم بود و ما این انقلاب را با تقدیم سیصد هزار شهید به دست آوردیم و با همه وجود از آن محافظت خواهیم کرد.



وی اظهار کرد: انقلاب ما به فرموده امام راحل(ره) قائم به شخص نیست و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به این نظام مقدس که با خون هزاران شهید آبیاری شده قطعا شکست خواهد خورد و این انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) تحویل داده می شود.



رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما سربازان عاشورا هستیم و انقلاب ما به برکت عاشورا زنده پابرجاست اظهار کرد: با روایت‌ زندگی افرادی چون مرحوم شمقدری انقلاب محکمتر و پایدارتر خواهد ماند.



گفتنی است؛ در این مراسم همسر و فرزند مرحوم حاج علی آقای شمقدری و همچنین نویسنده و پژوهشگر کتاب «متولد چهل و دو»؛ سید علیرضا مهرداد و حمیدرضا صدوقی تقدیر به عمل آمد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.